Po ubiegłorocznym otwarciu odcinka trasy S8 Opacz-Paszków, między Warszawą a Piotrkowem Trybunalskim, pozostał jedynie ponad 20-kilometrowy odcinek starej "ósemki", tzw. gierkówki – między Paszkowem a Radziejowicami. Przebudowa tego odcinka została podzielona na dwa zadania.
Jak informowaliśmy pod koniec ubiegłego roku, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zdecydowała, że pierwszy etap prac – rozbudowę krajowej ósemki do parametrów drogi ekspresowej na odcinku od Radziejowic do Przeszkody – chcą powierzyć firmie Strabag. W tym tygodniu umowa w końcu została podpisana.
Całość do 2019 roku
Strabag za ponad 300 mln przebuduje ten prawie 10 kilometrowy fragment trasy. Umowa zakłada wybudowanie m.in.: węzła drogowego Żabia Wola, dojazdy do wiaduktów w ciągu dróg gminnych i powiatowych oraz chodniki i ścieżki rowerowe.
Po przebudowie drogi kierowcy będą mieli po dwa pasy ruchu w każdym kierunku. Nawierzchnia ma zostać wykonana z betonu. Jak zapowiadają drogowcy, ten fragment trasy ma być gotowy w lipcu 2019 roku.
Umowa z wykonawcą drugiego zadania, czyli prawie 12-kilometrowego odcinka od Przeszkody do Paszkowa, została podpisana w czerwcu 2015 r. Na tej części będzie pracowała firma Intercor, swoje usługi wyceniła ona na 436,6 mln zł.
Ruch po otwarciu S8 Opacz-Paszków:
S8 już otwarta
jb/PAP/b
Źródło zdjęcia głównego: shutterstock / gddkia