"eLki" zyskają ujednoliconą kolorystykę, a wobec przewoźników będą stawiane wyższe wymagania. Zarząd Transportu Miejskiego wprowadza nowe zasady w umowach zawieranych z operatorami obsługującymi lokalne linie "L".
Pierwsza zmiana dotyczy okresu obowiązywania umów. Nowe przetargi będą dotyczyły dłuższych kontraktów - dotąd były one zawierane na rok, teraz czas ich obowiązywania ma wynosić od dwóch do pięciu lat. Ma to pozytywnie wpłynąć na zmniejszenie kosztów amortyzacji pojazdów i podniesienie wymogów wobec ich stanu technicznego - podaje ZTM w komunikacie prasowym.
Nowe zasady dotyczą też wymogów technicznych wobec pojazdów. Linie lokalne mają być obsługiwane przez autobusy z częściowo niską podłogą, wyposażone w wyświetlacze i nie starsze niż z 2009 roku. Ma to wpłynąć na zwiększenie komfortu podróżujących.
Zmianie ma też ulec kolorystyka. - Autobusy będą niebieskie, tak by odróżniać się od tych kursujących na liniach miejskich - wyjaśnia Igor Krajnow, rzecznik prasowy ZTM.
Kolejną nowością będzie certyfikacja pojazdów, która pozwoli zapewnić ich zgodność z wymaganiami. Takie rozwiązanie jest już standardem w przypadku umów zawieranych z operatorami linii miejskich i podmiejskich.
Zmiany dosięgną też zasad rozliczania kontraktów, a to zdaniem ZTM-u, zachęci przewoźników do większej dbałości o jakość realizowanych usług.
Pierwsze przetargi uwzględniające nowe wymagania zostaną ogłoszone niebawem - informuje ZTM.
kk/mś