W poniedziałek Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad otworzyła koperty w przetargu na budowę 7-kilometrowego odcinka C, w ramach którego wybudowane zostaną także estakady nad Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym. Na ten odcinek przeznaczyła szacunkowo 923,85 mln zł.
Jak informuje GDDKiA, zostały złożone 3 oferty. Najniższą - 561,66 mln zł zaoferował WARBUD S.A.
Do przetargu zgłosił się też Budimex, Miejskie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych Sp. z o.o., który zaproponował 714,81 mln zł oraz Bilfinger Infrastructure S.A. oferujący kwotę 594,76 mln zł.
GDDKiA będzie teraz weryfikować oferty. Nie podaje jeszcze daty ogłoszenia wykonawcy.
Trzy odcinki ostatniego fragmentu
Pozostały - 18,5 kilometrowy fragment Południowej Obwodnicy Warszawy od węzła Puławska do węzła Lubelska - podzielono na trzy odcinki: A, B i C.
W czwartek poznaliśmy chętnych na budowę odcinka B - od węzła Przyczółkowa do węzła Wał Miedzeszyński, o długości ok. 6,5 km. W ramach inwestycji wybrany wykonawca wybuduje także most przez Wisłę.
26 stycznia GDDKiA przedstawi wykonawców, którzy zgłosili się do przetargu na projekt i budowę odcinka A. Jego ważnym elementem jest tunel pod Ursynowem.
W sumie w ramach POW, na odcinku pomiędzy węzłem Puławska a węzłem Lubelska, przewidziana jest budowa między innymi: drogi ekspresowej długości 18,5 km, posiadającej 2 jezdnie po 3 pasy ruchu; tunelu pod Ursynowem; mostu przez Wisłę, estakady nad Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym oraz węzłów Ursynów, Przyczółkowa, Wał Miedzeszyński, Patriotów.
Przewidziano także dodatkowy węzeł Czerniakowska Bis, który usytuowany będzie pomiędzy węzłami Przyczółkowa i Wał Miedzeszyński.
Otwarty odcinek POW od węzła Konotopa do węzła Puławska nadal nie jest drogą ekspresową:
Południowa Obwodnica Warszawy nadal nie jest drogą ekspresową
su/lulu
Źródło zdjęcia głównego: Tomasz Zieliński / Tvnwarszawa.pl