Do tej pory osoby niesłyszące lub słabosłyszące musiały zgłaszać potrzebę skorzystania z pomocy tłumacza co najmniej 3 dni przed przewidywanym terminem wizyty w urzędzie.
Od czwartku mają możliwość załatwienia swojej sprawy od ręki – nie ma już potrzeby zamawiania tłumacza, bo wirtualny czeka na nich w urzędzie.
Bez wychodzenia z domu
Jednocześnie aplikacja umożliwia głuchemu kontakt z urzędem i tłumaczem z dowolnego komputera w domu, pracy czy w szkole. W tym celu na portalu warszawa19115.pl udostępniony został specjalny przycisk pozwalający na połączenie z tłumaczem, który w imieniu osoby głuchej łączy się z konsultantem miejskiego centrum kontaktu w celu uzyskania informacji lub zgłoszenia interwencji.
Tłumacz języka migowego online umożliwia prowadzenie (w tym samym czasie) trójstronnej rozmowy między tłumaczem, osobą niesłyszącą i urzędnikiem. Tłumaczenie odbywa się za pośrednictwem komputera wyposażonego w kamerę i zestaw głośników lub słuchawki.
35 lokalizacji
Usługa dostępną jest w ponad 35 lokalizacjach w tym, we wszystkich Wydziałach Obsługi Mieszkańców oraz m.in. w gabinecie prezydent, wydziela miejskiego rzecznika konsumentów czy sześciu urzędach stanu cywilnego.
Docelowo stanowiska pojawią się także w spółkach i jednostkach miejskich.
jb/r
Źródło zdjęcia głównego: R.Motyl / um.warszawa.pl