W 2015 roku Warszawa będzie jeszcze bardziej "Jazzy". W ratuszu podpisano umowę na dostawę 30 tramwajów 134N. Zapłacimy za nie prawie 166 mln zł.
Składy 134N Jazz zostały zaprojektowane specjalnie na zamówienie Warszawy. Ich konstruktorzy postawili na bezpieczeństwo - nowe składy będą miały pochłaniacze energii zderzeniowej oraz system czujników zbliżeniowych automatycznie zapobiegający najechaniu na pojazd jadący z przodu.
Nowe składy będą jednoprzestrzenne, trójczłonowe, a ich podłoga będzie całkiem płaska. Tramwaje, które dostarczy PESA Bydgoszcz, będą miały 19,3 metra długości i pomieszczą 132 pasażerów. 27 z nich będzie mogło usiąść. Osoby poruszające się na wózkach inwalidzkich bez problemu wjadą do środka po wysuwanej platformie.
Tramwaje policzą pasażerów
Tramwaje, które przyjadą do Warszawy będą miały klimatyzację, monitoring i informację dla pasażerów. Same też policzą ile osób przewiozły.
Nowe składy trafią prawdopodobnie na linie 6, 27, 28, 14 i 31. - Na tych trasach kursują dziś pojedyncze wagony wysokopodłogowe. Myślę, że doskonale zastąpią je nowoczesne tramwaje Jazz - ocenił prezes Tramwajów Warszawskich Krzysztof Karos.
Pierwsze składy 134N przyjadą do stolicy w I kwartale 2015 roku. Ostatni dotrze 30 września 2015. Od 2007 roku Tramwaje Warszawskie kupiły 231 nowych tramwajów, w tym 186 niskopodłogowych tramwajów typu Swing.Ostatni z nich do stolicy dotarł w listopadzie zeszłego roku.
186-ty Swing trafił do Warszawy
W lipcu pojawić się mają też pierwsze dwukierunkowe tramwaje typu 128N Jazz Duo.
wp//par