Na pierwszy rzut oka perony wyglądają na gotowe, a na elewacji błyszczy napis: Warszawa Stadion. Są windy, zabezpieczenia dla osób niewidomych, ruchome schody, monitoring, nagłośnienie czy elektroniczne tablice informujące o ruchu pociągów.
- Ostatnie prace trwają przy blaszanym zadaszeniu stacji oraz przy wejściach na stację od ulicy Zamoyskiego – opowiada Łukasz Drylak z centrum realizacji inwestycji PKP. Jak dodaje, wszystkie prace na stacji powinny zakończyć się do końca marca.
Kolejarze mają nadzieję, że pierwsi pasażerowie będą mogli skorzystać ze stacji w połowie kwietnia. – Staramy się na bieżąco oddawać dokumenty do nadzoru budowlanego, żeby przyspieszyć proces odbiorów technicznych – zapewnia Drylak.
Luty, marzec, kwiecień
- Luty przeznaczamy na odbiory techniczne. Harmonogram przewiduje oddanie przystanku do użytkowania na początku marca - zapewniał kilka tygodni temu Maciej Dutkiewicz z Centrum Realizacji Inwestycji PKP.
Biało-czerwone panele
Perony komponują się z architekturą Stadionu Narodowego. Przezroczyste ściany składają się z paneli w kolorze czerwonym i naturalnego szkła. Kolejarze zrezygnowali ze szklanego, biało-czerwonego dachu nad peronami. W obawie przed wandalami zdecydowali się na użycie blachy.
Stacja Stadion będzie najważniejszym dworcem dla kibiców, którzy przyjadą do Warszawy na Euro 2012. Choć stacja nie wygląda tak, jak na wizualizacjach prezentowanych przed remontem, to i tak znacząco odróżnia się od tego, z czym PKP kojarzy się na co dzień.
Remont stacji rozpoczął się 1 czerwca 2011 roku.
Obok budują metro
Równolegle z modernizacją stacji kolejowej, tuż obok trwa również budowa jednej ze stacji centralnego odcinka II linii metra. Zarząd Transportu Miejskiego na swoim profilu na Facebooku zamieścił właśnie najnowsze zdjęcia z budowy stacji.
bf/par
Budowa stacji metra Stadion