Jeszcze w tym roku ma rozpocząć się wart 350 mln zł remont torów i stacji pomiędzy Włochami a Grodziskiem Mazowieckim. Niewykluczone, że prace skończą się wcześniej niż początkowo planowali kolejarze, ale może to się wiązać z całkowitym wstrzymaniem ruchu
O remoncie tej ważnej dla zachodniej części stolicy i okolicznych gmin inwestycji pisaliśmy pod koniec stycznia. Jak zapewniali kolejarze, prace mają się rozpocząć w 2016 roku, a ich koniec zaplanowano na 2019. Okazuje się jednak, że jest szansa na skrócenie tego czasu.
Trzy warianty
Jest jednak jedno, ważne ale. Utrudnienia nie sprowadzałyby się do ruchu wahadłowego, ale przynajmniej częściowego wstrzymania ruchu na odcinku Pruszków – Grodzisk Mazowiecki. Mówi o tym na łamach portalu wpr24.pl przedstawiciel PKP Polskie Linie Kolejowe. – Rozważane są trzy opcje prowadzenia prac. Pierwsza, przy otwartym jednym torze na całej długości linii, druga przy częściowym zamknięciu linii pomiędzy Pruszkowem i Grodziskiem i otwartym jednym torze między Pruszkowem a Włochami oraz wariant trzeci przy całościowym zamknięciu linii. Wariant pierwszy i drugi zakłada najdłuższe zmiany z organizacji ruchu – informuje Karol Jakubowski z biura prasowego PKP PLK. Zaznacza jednak, że rozmowy na ten temat trwają. Żadne ostateczne rozwiązanie w tej sprawie nie zostało jeszcze uzgodnione.
Pociągi pojadą szybciej
Jak już informowaliśmy, przetarg na modernizację podmiejskiej linii na odcinku Warszawa Włochy – Grodzisk Mazowiecki ogłoszono jeszcze w listopadzie 2015 roku. Ma się zwiększyć przepustowość linii kolejowej, a prędkość wzrosnąć do 120 km/h.
- Dzięki inwestycji zdecydowanie poprawi się dojazd mieszkańców podwarszawskich miejscowości do stolicy. Realizacja powinna rozpocząć się jeszcze w tym roku – zapewniał na naszych łamach Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP PLK.
Zaplanowano prace na przystankach: Warszawa Ursus, Pruszków, Piastów, Brwinów, Milanówek oraz Warszawa Włochy, gdzie zostaną przebudowane perony, zmieni się wyposażenie i system informacji pasażerskiej.
Stacje mają zostać dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. PLK wybudują także nowy przystanek osobowy w Parzniewie, dzięki czemu dostęp do kolei zyskają mieszkańcy kolejnych miejscowości.
Inwestycja ma się zakończyć w 2019. Jej wartość to 350 mln zł.
9 grudnia otworzono nowy budynek Dworca Zachodniego:
ran/r
Źródło zdjęcia głównego: Koleje Mazowieckie