Nowa sygnalizacja i pasy do skrętów, szerszy przejazd dla rowerzystów, wyremontowane chodniki – tak po przebudowie wygląda skrzyżowanie Banacha z Żwirki i Wigury. Drogowcy zapewniają, że będzie bezpieczniej i wygodniej - dla kierowców, rowerzystów i pieszych.
Z przebudowanego skrzyżowania kierowcy mogą korzystać od kilku dni. Co się zmieniło? Najważniejsza część prac obejmowała modernizację sygnalizacji świetlnej i przebudowę skrzyżowania. Zarząd Dróg Miejskich zapewnia, że dzięki tym zmianom jest teraz bezpieczniej i funkcjonalniej. Jak zaznaczają drogowcy, wcześniej dochodziło w tym rejonie do licznych wypadków i kolizji wynikających z nieintuicyjnego kształtu skrzyżowania.
Łatwiejszy skręt
Teraz kierowcom ma być łatwiej poruszać się po skrzyżowaniu. Pomogą w tym m.in. nowe pasy do skręcania.
- Wydzielone zostały pasy do skrętu w lewo w obu relacjach. Dla skrętu z kierunku południowego z ul. Żwirki i Wigury w ul. Banacha powstały dwa dedykowane pasy i osobna faza sygnalizacji. Poszerzony też został wlot w ul. Banacha – tu również wydzieliliśmy fazę do skrętu niekolidującą z fazą dla pieszych i rowerzystów na północnym ramieniu skrzyżowania – wylicza ZDM.
Ponadto, zlikwidowano wysepkę na środku skrzyżowania. Pojawiła się z kolei dodatkowa wyspa dla sygnalizatora. Sama sygnalizacja ma być zaś sterowana akomodacyjnie. Oznacza to, że poszczególne cykle będą na bieżącą dostosowywane do aktualnego ruchu.
Nowe przejazdy i równe chodniki
Bezpieczniej mają czuć się także piesi i rowerzyści. Z myślą o tych pierwszych wyremontowano chodniki wokół skrzyżowania. Rowerzyści zyskali zaś nowe przejazdy na wszystkich wlotach skrzyżowania. - Istniejący, bardzo popularny przejazd łączący drogę rowerową na Banacha z Polem Mokotowskim został poszerzony do 2,5 m – podaje ZDM.
jk/b
Źródło zdjęcia głównego: zdm.waw.pl