Prosto do ul. Ordona, a później w tunelu. Wybrali trasę tramwaju na Kasprzaka

Wizualizacja zespołu przystankowego PKP Kasprzaka położonego w ul. Kasprzaka, między al. Prymasa Tysiąclecia a ul. Bema - warianty W1, W2 i W3.
Wizualizacja zespołu przystankowego PKP Kasprzaka położonego w ul. Kasprzaka, między al. Prymasa Tysiąclecia a ul. Bema - warianty W1, W2 i W3.
Źródło: Urząd Miasta

Po konsultacjach społecznych urzędnicy wskazali wariant budowy trasy tramwajowej na Kasprzaka. Nie jest jednak przesądzone, że będzie realizowany. Teraz na temat inwestycji wypowie się Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska.

Jak już pisaliśmy, tramwajarze przygotowali trzy warianty budowy trasy. Propozycje poddali konsultacjom społecznym, a teraz wskazany został jeden.

Tory w tunelu

Jako rozwiązanie preferowane został wskazany wariant oznaczony numerem jeden. O jaki dokładnie przebieg trasy chodzi?

Dziś tramwaje jeżdżą tylko krótkim odcinkiem - od Prostej do Skierniewickiej. Według wybranego wariantu tory poprowadzone byłyby dalej prosto. Na wysokości ulicy Ordona schodziłyby do tunelu, którym dziś jeżdżą samochody. Z linią wzdłuż Wolskiej zbiegałyby się za Redutową.

Zgodnie z wariantem 1 na wysokości ulicy Ordona schodziłyby do tunelu, którym dziś jeżdżą samochody
Zgodnie z wariantem 1 na wysokości ulicy Ordona schodziłyby do tunelu, którym dziś jeżdżą samochody
Źródło: TW

"Zebrane podczas konsultacji społecznych uwagi, opinie i wnioski wskazały jednoznacznie, iż preferowanym rozwiązaniem wśród uczestników jest wariant W1. Nie oznacza to jednak, że nie pojawiły się stanowiska odmienne, wskazujące na rozwiązania W2 i W3. Również dość często przekazywaną opinią było równorzędne wskazanie na warianty W1 i W2. Co ciekawe, uczestnicy konsultacji podkreślali konieczność poprawy warunków życia, funkcjonowania publicznego transportu zbiorowego i ochrony środowiska odnosząc się przy tym do nierozbudowywania układu drogowo-ulicznego" – czytamy w raporcie podsumowującym konsultacje.

Teraz wszystkie trzy warianty, ze wskazaniem na ten oznaczony numerem 1, trafią do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska.

Nic pewnego

Jak już pisaliśmy, RDOŚ może do realizacji wskazać inny wariant, niż preferowany przez TW.

Później będą przeprowadzane ostateczne prace projektowe. Jak informują Tramwaje Warszawskie, linia ma powstać w 2019, najpóźniej w 2020 roku.

Tramwaj na Kasprzaka w 2020 roku?

ran

Czytaj także: