W dniu rocznicy Deklaracji Niepodległości Stanów Zjednoczonych również w TVN znalazł się moment na świętowanie. Z tej okazji na pięciu masztach postawionych przed siedzibą przy Wiertniczej uroczyście zawisło pięć flag: Polski, USA, Unii Europejskiej, telewizji TVN i koncernu mediowego Scripps Networks Interactive.
Flagi wciągane były kolejno. Rozpoczęto od polskiej biało-czerwonej flagi, która wspięła się ku górze w rytm Mazurka Dąbrowskiego. Zaraz za nią wzniesiono flagę Stanów Zjednoczonych, potem Unii Europejskiej, a na koniec równocześnie podniesiono flagi TVN oraz koncernu Scripps Networks Interactive.
Wzniesieniu flag przygrywała orkiestra, która oprócz wspomnianego Mazurka Dąbrowskiego zaprezentowała też m.in. hymn Stanów Zjednoczonych i Unii Europejskiej, tj. "Odę do radości".
Pierwsze źródło informacji
Uroczystość odbyła się we wtorek 4 lipca - nieprzypadkowo. To ważny dla Amerykanów dzień, w którym obchodzą rocznicę ogłoszenia Deklaracji Niepodległości Stanów Zjednoczonych od Wielkiej Brytanii. Ale nie tylko święto narodowe było przyczynkiem do świętowania. Drugim istotnym powodem były wysokie wyniki osiągane przez TVN i TVN24.
Dane firmy Nielsen nie pozostawiają wątpliwości. Przez ostatnie sześć miesięcy TVN24 był najchętniej oglądanym kanałem informacyjnym. Natomiast "Fakty" TVN - najczęściej wybieranym informacyjnym programem, które każdego wieczora przyciągają przed telewizory blisko 3 miliony widzów.
- Ta chęć oglądania wynika po pierwsze z rytmu przekazywanych informacji, z poczucia bycia na miejscu i z poczucia aktualności - ocenia Jacek Wasilewski, medioznawca z SWPS. - Obecnie na rynku medialnym to TVN wyznacza pewne standardy i więcej stacji medialnych odnosi się do TVN-u, czasami próbuje go kopiować niż TVN kogoś goni - dodaje.
Telewizja TVN należy do koncernu mediowego Scripps Networks Ineractive od marca 2015 roku. Dokładnie rok później Jim Samples - prezes do spraw międzynarodowych w Scripps Networks Interactive został prezesem TVN.
O Scripps Networks Interactive
Scripps Networks Interactive jest jedną z wiodących spółek odpowiadających za tworzenie angażujących treści lifestylowych dotyczących tematyki wnętrz, kulinariów i podróży na potrzeby telewizji, Internetu i nowych platform medialnych. Portfolio mediów lifestylowych spółki obejmuje popularne marki telewizyjne i internetowe, takie jak HGTV, DIY Network, Food Network, Cooking Channel, Travel Channel oraz Great American Country, które w każdym miesiącu angażują łącznie ponad 190 milionów widzów w Stanach Zjednoczonych.
Zobacz archiwalną rozmowę z Jimem Samplesem, prezesem TVN:
kw/mś