Przetarg podzielony został na trzy części: I - dostawę 20 autobusów 10-metrowych, II- 36 autobusów 12-metrowych i III - 112 autobusów przegubowych (większość 18-metrowych, ale dwa z nich będą dłuższe. Mają być tzw. metrobusami).
Miejskie Zakłady Autobusowe na te zakupy chciało przeznaczyć ok. 203 miliony złotych, ale być może poszuka dodatkowych pieniędzy.
Producenci mogli składać oferty na wszystkie albo na którąś z trzech części zamówienia. Do walki o ten kontrakt zgłosiły się Evobus Polska, Solaris Bus & Coach, Man Truck & Bus Polska, konsorcjum, którego liderem jest Autosan SA Sanok oraz Trading S.A. i Blue Line Sp z o.o.
Cena ważna, ale ocenią też ekologiczność
W przetargu cena jest ważnym, ale nie jedynym kryterium - informuje MZA. Komisja oceni też między innymi parametry techniczne pojazdów, kwestie ekologiczne, związane z zużyciem paliwa i emisją spalin. Cztery pojazdy mają być hybrydowe.
Kto wygra przetarg? Okaże się w ciągu kilku najbliższych tygodni.
Jake ceny zaproponowały firmy?
Najtańszą ofertę w I części złożyło konsorcjum, którego liderem jest Trading, w części II Solaris, a trzeciej - Man. Oto pełne zestawienie cen:
Evobus Polska
część I – 20 578 392 zł
część II – 40 300 113 zł i 60 groszy
część III – 173 565 752 zł i 64 gr.
Solaris Bus &Coach
część I – 19 146 180 zł
część II – 38 071 944 zł
część III – 160 471 212 zł
Pozostałe firmy złożyły swoje oferty na niektóre części przetargu.
Man Truck & Bus Polska, Sp. zo.o.
Część II – 41 490 360 zł
Część III – 160 059 900 zł
Konsorcjum Autosan SA Sanok oraz Sobiesław Zasada S.A. Kraków i Polskie Autobusy S.A. Warszawa: tylko część II – 40 511 772 zł
Konsorcjum Trading S.A. i Blue Line Sp z o.o.: tylko część I – 18 179 400 zł
mz
Źródło zdjęcia głównego: | ekonurkowydzien.pl