- Chciałabym, aby każdy zwiedzający odbierał sztukę na swój sposób. Marzę, aby muzea przestały być miejscami tylko dla wtajemniczonych, a otwierały się na społeczeństwo. Staramy się, aby widz czuł się pożądanym gościem i partnerem. Chciałabym, aby muzeum było przyjaznym miejscem spotkań ze sztuką i z innymi ludźmi – mówi Agnieszka Morawińska, dyrektor Muzeum Narodowego w Warszawie.
Brodka, Gortat, Kamiński
Nowa kampania muzeum ma zachęcić do spędzania czasu w otoczeniu sztuki. Przekonać, że wizyta w tym miejscu to niepowtarzalne doświadczenie.
Właśnie taki moment - intymnego spotkania ze sztuką - został zaprezentowany w spotach. Swoje ulubione eksponaty przedstawiają: piosenkarka Monika Brodka, koszykarz Marcin Gortat i podróżnik Marek Kamiński.
- Obrazy ożywają, kiedy je oglądasz. Kiedy patrzę na bitwę, widzę mecz - mówi w spocie Gortat.
- Kiedy patrzę na obrazy, one wpatrują się we mnie - mówi Brodka.
Kamiński: sztuka to duchowa podróż.
Ambasadorzy pokazują, jak subiektywny jest odbiór obrazów i jak wiele może dać chwila refleksji, zatrzymania się w codziennym pędzie. "Muzeum chce być nowoczesną, otwartą instytucją, która pozwala swoim gościom na przeżywanie sztuki w indywidualny sposób" przekonują właściciele.I dodają: kampania ma również uzmysłowić widzom, że w muzeum można oderwać się od codzienności i przyjemnie spędzić czas z rodziną i przyjaciółmi.
Miejsca na odpoczynek
Jak przypominają właściciele muzeum, modernistyczny gmach główny, oprócz różnorodnych galerii stałych i intrygujących wystaw czasowych, ma do zaoferowania również koncerty, seanse Akademii Filmu Polskiego w kinie Muz oraz wizytę w księgarni artystycznej. Odwiedzający mogą odpocząć w kawiarni, na zielonym dziedzińcu lub w restauracji.
kz//ec