Informację o nowym terminie wysyłania ofert podał transport-publiczny.pl.
Mowa o ważnym i długo oczekiwanym kontrakcie, w ramach którego Warszawa chce kupić 45 elektrycznych zespołów trakcyjnych, przeznaczonych do obsługi rozbudowywanej drugiej linii metra i doposażenia pierwszej. Zamówienie podzielone jest na dwie części: podstawową i dodatkową. Pierwsza przewiduje dostawę 37 fabrycznie nowych pociągów. Druga natomiast - ośmiu elektrycznych pociągów.
Nowy termin
Przetarg został ogłoszony w maju. Władze stolicy informowały wówczas, że czas na składanie ofert minie 27 września. W środę Metro Warszawskie podało jednak, że termin zostaje wydłużony blisko o cztery tygodnie - do 23 października. Zainteresowanie przetargiem jest niemałe. Jak informuje transport-publiczny.pl, od maja do dziś zamawiający odpowiedzieli na ponad 450 pytań zainteresowanych oferentów.
Jak pisaliśmy na tvnwarszawa.pl, kryterium, które zdecyduje o wyborze najkorzystniejszej oferty, będzie przede wszystkim cena (50 procent punktów). Ale oceniane będą także zużycie energii elektrycznej (24 proc.), system utrzymania pojazdu (22 proc.) i ekologia (4 proc.).
Wysuwane rampy
Nowe pociągi, podobnie jak najnowsze z jeżdżących obecnie pojazdy Inspiro Siemensa, będą jednoprzestrzenne. Oznacza to, że z jednego końca na drugi można będzie przejść bez wychodzenia na peron. Nowością mają być za to wysuwane rampy niwelujące odstęp pomiędzy krawędzią peronu a pociągiem.
Realizacja całego zamówienia ma zająć 53 miesiące. Pierwszy pociąg, zgodnie z przetargiem, powinien zostać dostarczony w ciągu 20 miesięcy od chwili zawarcia umowy.
Nowe pociągi bezwzględnie będą potrzebne na 2019 rok, kiedy ukończone mają zostać prace przy rozbudowie metra na Targówek i Wolę.
Czytaj więcej o postępach na budowie metra:
Budowa II linii metra
Budowa II linii metra
kw/r
Źródło zdjęcia głównego: Artur Węgrzynowicz, tvnwarszawa.pl