Nowe przęsła i szybsza podróż. Kończą remont mostu Gdańskiego

Po nowej konstrukcji kolejowego mostu Gdańskiego we wrześniu pojadą pociągi. Ma być dostosowany do cięższych pojazdów i wyższych prędkości.

- Inwestycja radykalnie zwiększa przepustowość mostu Gdańskiego. Nowa kolejowa przeprawa pozwoli przewoźnikom na lepsze wykorzystanie linii obwodowej. Kolej ma szansę stać się dla Warszawy i powiatów podwarszawskich podstawą publicznego transportu zbiorowego, gdyż przepustowość na moście zwiększy się trzykrotnie - powiedział wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel.

Nowe przęsła

Prace są na ostatniej prostej. Kolejarze zapewniają, że zakończą się we wrześniu (wcześniej podawano termin sierpniowy).

Przeprawa ma dziewięć nowych stalowych przęseł. Końcowe prace obejmują tor i sieć trakcyjną. Wzmocniono także podpory, a nowe tory i sieć trakcyjna mają zapewnić sprawniejsze przejazdy pociągów.

Nowe przęsła były montowane na specjalnym "stole montażowym" po stronie Żoliborza. Następnie 250-tonowe konstrukcje były przesuwane w kierunku Pragi i osadzane na kamiennych podporach.

Za 75 milionów złotych

Inwestycja PKP PLK dostosowuje most do prędkości 120 km/h dla pociągów pasażerskich i 100 km/h dla pociągów towarowych. Wartość inwestycji to 75 mln zł, które pochodzą z budżetu państwa.

Most Gdański jest wyposażony w dwa tory. Kończony jest właśnie remont toru południowego, a przebudowa toru północnego zakończyła się w 2016 roku. Konstrukcja ta jest przystosowana do obsługi cięższych składów pasażerskich i towarowych. Pociągi pasażerskie mogą przejeżdżać tędy z prędkością 80 km/h, a towarowe 60 km/h.

Na tvnwarszawa.pl pokazywaliśmy demontaż ogromnych przęseł:

Demontaż przęseł na kolejowym moście Gdańskim

ran,PAP

Czytaj także: