Poza wymianą płyt chodnikowych, Zarząd Dróg Miejskich ma wyregulować kamienne krawężniki i uzupełnić kostkę na podjazdach.
Latarnie z historią
Po zachodniej stronie placu do dzisiaj zachowało się osiem zabytkowych latarni: po cztery z 1904 i 1907 roku. Kiedy drogowcy zlecili opracowanie projektu modernizacji placu, stołeczny konserwator zabytków stwierdził, że nowe latarnie mają być wiernymi replikami tych zabytkowych.
20 replik latarni z 1904 roku i 23 repliki z 1907 staną po stronie wschodniej. Natomiast od strony ronda de Gaulle'a sześć replik z 1923 i trzy repliki z 1929 roku. W sumie ustawionych będzie 60 latarni, z czego cztery zostały już odrestaurowane.
Jak informuje ZDM, kwiaty niebawem pojawią się również m.in. na Rondzie gen. Ch. de Gaulle'a oraz Krakowskim Przedmieściu i Nowym Świecie.
Co z gruntowną przebudową placu?
To nie jest wstęp do większego remontu. Na ten Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych nadal nie ma pieniędzy.
A koncepcje były różne. Na przykład architekt Janusz Klikowicz zaproponował monumentalną wizję, z ruchem dookoła wysepki z kościołem św. Aleksandra po środku, szpalerami drzew i miejscami na kawiarenki.
Do rozwiązania pozostaje kwestia parkingu podziemnego. W ratuszu i wśród radnych panuje przekonanie, że najpierw trzeba urządzić miejsca postojowe w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego. Jak poinformowała Agnieszka Kłąb z biura prasowego stołecznego ratusza, obecnie trwają rozmowy z potencjalnymi chętnym do budowy parkingów podziemnych w kilku miejscach w stolicy, m.in. przy Placu Trzech Krzyży.
Całościowy koszt remontu placu to 3,5 mln złotych
Całościowy koszt remontu placu to 3,5 mln złotych
Plac Trzech Krzyży przed remontem:
Plac Trzech Krzyży przed remontem