- Na razie bardzo mało kierowców korzysta z nowego wjazdu - relacjonował o 8.00 Lech Marcinczak, reporter tvnwarszawa.pl. - Część kierowców na pewno nie wie, że estakada jest otwarta i z przyzwyczajenia wybrało inną drogę - dodaje.
Prace przy zburzeniu i odbudowaniu tej estakady rozpoczęły się w sierpniu 2013 roku.
Odbiory i układanie nawierzchni
Jak informuje Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych, gotowe są także trzy inne łącznice: wjazdowa z Wisłostrady od strony Mokotowa w kierunku Pragi, zjazdowa z Trasy Łazienkowskiej od strony centrum w kierunku Mokotowa i wjazdowa z Wisłostrady od strony Żoliborza w kierunku Pragi. Obecnie drogowcy czekają już tylko na pozwolenie na ich użytkowanie.
Na pozostałych łącznicach wciąż prowadzone są prace.
Na estakadzie zjazdowej z Trasy Łazienkowskiej od strony centrum w kierunku Żoliborza ułożona zostanie nawierzchnia. Po tym przeprowadzone zostanie próbne jej obciążenie i odbiory techniczne. Jeszcze w tym roku estakada ta zostanie oddana do użytku.
Kolejne cztery łącznice mają być gotowe w pierwszym kwartale przyszłego roku. Najmniej zaawansowane są prace na estakadzie wjazdowej od strony Mokotowa - z Wisłostrady na trasę w kierunku centrum. Tam dopiero wylana zostanie betonowa płyta.
Odbudowa za 31 milionów złotych
Prace przy rozbiórce i odbudowie dziewięciu estakad rozpoczęły się w czerwcu 2013 roku. Inwestorem jest Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych. Prace wykonuje firma Strabag. Ich koszt to ok. 31 mln zł.
Zgodnie z kontraktem, prace maja zakończyć się w kwietniu 2015 roku.
Nowy wjazd na Trasę Łazienkowską
su/mz