Centralny odcinek drugiej linii metra połączy lewo- i prawobrzeżną Warszawę. Pociągi mają zacząć kursować jeszcze w tym roku. Będą to składy inspiro firmy Siemens - takie wagony jeżdżą już na I linii.
"Wiele ułatwień"
Integracja od 2009 r. przyznaje certyfikaty Obiekt bez Barier, które potwierdzają dostępność i przyjazność dla osób z różnymi typami niepełnosprawności.
Choć certyfikat dotyczy budynków, o sprawdzenie np. pojazdów zwracają się także inne firmy transportowe.- Metro Warszawskie podeszło do kwestii przewozu osób z niepełnosprawnościami odpowiedzialnie. Zanim inspiro zaczęły jeździć na pierwszej nitce, zgłosili się do nas o audyt, rozmawiali. Bardzo nam się takie podejście podoba - powiedział Chmura.
Jak dodał, najłatwiej jest wskazać błędy, rekomendować dobre, czasem proste rozwiązania, jeszcze na etapie projektu i tak się stało w przypadku inspiro.
Podkreślił, że w wagonikach obsługujących II linię metra jest wiele ułatwień, które pozwalają na korzystanie z tego środkach komunikacji miejskiej. Są podjazdy dla wózków, komunikaty dźwiękowe, ostre kolory progów wejściowych, miejsca dedykowane dla osób z niepełnosprawnościami.
Pojedziemy przed świętami?
Inspiro jeździ w składach metra warszawskiego od jesieni 2013 r. Pociągi nie są podzielone na poszczególne wagony – użytkownicy mogą swobodnie poruszać się po całej jego długości.Metro Warszawskie zamówiło 35 składów tego typu - 15 obsługuje istniejącą linię metra, a kolejne 20 tę obecnie budowaną.Pod koniec września w pierwszym, technicznym przejeździe całym centralnym odcinkiem II linii metra wzięła udział prezydent Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz. Prezydent wyraziła nadzieję, że warszawiacy pojadą II linią jeszcze w tym roku. W środę powiedziała, że drugą linią metra warszawiacy pojadą "na świąteczne, bożonarodzeniowe zakupy".
Prezydent Warszawy o otwarciu II linii
PAP/ran
Źródło zdjęcia głównego: tvnwarszawa.pl