Dobiega końca największa inwestycja rowerowa w historii miasta. Zarząd Dróg Miejskich chwali się, że droga wzdłuż Puławskiej ma ponad 15 kilometrów. Zaczyna się w okolicy metra Wilanowska i ciągnie się aż do granic miasta.
Jak poinformował Mikołaj Pieńkos z Zarządu Dróg Miejskich, wykonawca prowadzi ostatnie prace na odcinku od Wyścigów do Alei Wilanowskiej. Zapewnił też, że ich koniec to kwestia kilku tygodni. - Brakuje jeszcze oznakowania w niektórych miejscach, trzeba odtworzyć na nowo trawniki, zieleń, bo częściowo zostały zdegradowane przez prace - przekazał.
- Jeśli chodzi o długość trasy, to takiej inwestycji jeszcze nie było w historii miasta. To jest najdłuższa trasa rowerowa - dodał.
"Dzień po dniu"
Jak relacjonował nasz reporter Mateusz Szmelter, na Puławskiej, naprzeciwko numeru 288, na odcinku około 100 metrów nowej drogi rowerowej są fragmenty asfaltu, które oddziela goła ziemia. - Przez ten odcinek jeżdżą samochody. Fragment prowadzi do parkingu - przekazał.
- Na tym fragmencie było zaplecze budowy, gdzie składowane były materiały i maszyny budowlane. Z tego względu zostało to odłożone na koniec prac. Sukcesywnie, dzień po dniu, wykonawca wszystko będzie realizować - zapewnił Pieńkos.
"Ponad 15 kilometrów"
Cała inwestycja była podzielona na dwa etapy. - W tym roku zbudowaliśmy 7 kilometrów - podkreśla Pieńkos. I dodaje, że w ubiegłym roku drogowcy zbudowali 8,5 kilometra.
- Łącznie jest ponad 15 kilometrów nowej infrastruktury. Do tej pory to nie była trasa rowerowa, tylko drobne fragmenty niskiej jakości, nie połączone ze sobą, a teraz mamy całą spójną trasę - tłumaczy.
Oprócz budowy drogi rowerowej przeprowadzono remonty chodników, sygnalizacji świetlnej, posadzono drzewa i uporządkowano zieleń. - To są zmiany nie tylko dla rowerzystów - podsumował.
"Dodatkowa korzyść dla rowerzystów"
Trasa zaczyna się w okolicy metra Wilanowska, przy Domaniewskiej i ciągnie się aż do granic miasta, czyli do ulicy Kuropatwy.
- Łączy się również z istniejącą już ścieżką rowerową na terenie Piaseczna i to jest dodatkowa korzyść dla rowerzystów - powiedział Pieńkos.
Prace rozpoczęły się pod koniec 2017 roku i trwały cały ubiegły rok, aż do teraz.
W ubiegłym roku pisaliśmy o tym, że drogowcy podzielili projekt ścieżki rowerowej na części ze względu na nieudany przetarg.
em/r