Mieszkańcy ulic, które od 1 kwietnia znajdą się w rozszerzonej strefie płatnego prakowania, mogą już składać wnioski w sprawie otrzymania abonamentów uprawniających do postoju przed domem.
Mieszkaniec zameldowany na pobyt czasowy lub stały musi wybrać najbliższy, najwygodniejszy dla siebie parkomat i podać jego numer. Potem może parkować przy nim lub w pobliżu ośmiu sąsiednich. Listę urządzeń przygotował Zarząd Dróg Miejskich. Opłata abonamentowa to 30 zł rocznie.
W styczniu pisaliśmy o wątpliwościach mieszkańców, którzy bali się, że miesiąc na wydawanie abonamentu mieszkańca to za mało czasu. Karolina Gałecka, rzeczniczka ZDM przekonywała, że kolejek nie będzie i czasu jest wystarczająco dużo.
Większa strefa od 1 kwietnia
Strefa płatnego parkowania niestrzeżonego (SPPN) ma być wkrótce rozszerzona o Muranów, Pragę Północ i część Ochoty. Parkomaty w nowych lokalizacjach zaczną działać 1 kwietnia 2013 roku.
Sprawy związane z abonamentem mieszkańca, kartą N+, Kartą Honorową lub Kartą Powstańca można załatwić w naszych Biurach Obsługi SPPN:
Zarząd Dróg Miejskich: ul. Chmielna 120, pokój nr 1, tel. 0 22 55 89 204 od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:30 do 17:00.
Urząd Dzielnicy Śródmieście: ul. Nowogrodzka 43, sala ogólna Wydziału Obsługi Mieszkańców, tel. 0 22 699 83 80, czynne w godzinach: pon.: 8:00 - 18:00, wt. - pt. : 8:00 - 16:00,
Ochota: ul. Grójecka 29, tel. 0 22 823 93 19, czynne: poniedziałki - piątki w godzinach 9:00 - 17:00,
Urząd Dzielnicy Mokotów: ul. Rakowiecka 25/27, sala ogólna Wydziału Obsługi Mieszkańców, tel. 0 22 565 16 65, Biuro czynne pon.: 8:00 - 18:00, śr. i pt.: 8.00 - 16:00, wt. i czw. – nieczynne
Osoby niepełnosprawne mogą składać reklamacje również w ww. Biurach Obsługi SPPN.
DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ O WIĘKSZEJ STREFIE PŁATNEGO PARKOWANIA:
lata/par
Źródło zdjęcia głównego: fot. Maciej Wężyk/tvnwarszawa.pl