Wojewoda Mazowiecki wydał zgodę na budowę kolejnego fragmentu Południowej Obwodnicy Warszawy. Tym razem chodzi o około 3,5-kilometrowy odcinek przechodzący przez Wilanów.
Decyzja Zdzisława Sipiery ma rygor natychmiastowej wykonalności. Dlatego, jak poinformowała w komunikacie Małgorzata Tarnowska z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (inwestora obwodnicy), wykonawca niebawem będzie mógł ruszyć z pracami przygotowawczymi, takimi jak wycinka drzew, czy budowa tymczasowych dróg dojazdowych.
Dwie jezdnie po trzy pasy
Pozwolenie dotyczy 3,5-kilometrowego odcinka między węzłem Przyczółkowa do mostu na Wiśle. POW będzie miała tu dwie jezdnie po trzy pasy ruchu. Dodatkowo, jak informują urzędnicy Sipiery, powstanie też sieć kanalizacji deszczowej i urządzenia do ochrony środowiska (w tym ekrany akustyczne).
Południowa Obwodnica Warszawy to droga ekspresowa, która będzie przechodziła przez Ursynów, Wilanów i Wawer. Umożliwi połączenie dróg krajowych w kierunku Terespola, Lublina, Krakowa czy Wrocławia. Będzie to także połączenie Trasy Armii Krajowej z węzłem A2 Konotopa do Gdańska i Białegostoku.
W ubiegłym tygodniu wojewoda Sipiera wydał zgodę na wawerski odcinek: od węzła Wał Miedzeszyński (ale bez samego węzła) do węzła Lubelska (również bez węzła). Natomiast pozwolenie na budowę mostu wydano już w maju, o czym również informowaliśmy na tvnwarszawa.pl.
Obwodnica na rocznicę wielkiej bitwy
Zgodnie z ostatnimi deklaracjami ministra budownictwa i infrastruktury Andrzeja Adamczyka, Południowa Obwodnica Warszawy od węzła Puławska do węzła Lubelska ma być oddana oddana do połowy 2020 roku, na rocznicę Bitwy Warszawskiej.
Budowę drogi podzielono na trzy odcinki. Za każdy odpowiada inny wykonawca.
Odcinek A od węzła Puławska do węzła Przyczółkowa wraz z tunelem pod Ursynowem za 1,2 mld złotych buduje włoska firma Astaldi. Odcinek B od węzła Przyczółkowa do węzła Wał Miedzeszyński wraz z budową mostu Południowego wykona za 757,64 mln złotych konsorcjum tureckiej firmy Gϋlermak i Przedsiębiorstwa Budowy Dróg i Mostów z Mińska Mazowieckiego. I ostatni odcinek C – od węzła Wał Miedzeszyński do węzła Lubelska wraz z estakadami nad Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym zaprojektuje i wybuduje za 561,66 mln złotych firma WARBUD S.A.
kw/ran
Źródło zdjęcia głównego: GDDKiA