Wiecha zawisła w środę na remontowanej kamienicy przy Targowej 56. To przyszłe Centrum Kreatywności, które - w zamierzeniu urzędników - ma się stać domem dla młodych firm zajmujących się modą i designem.
- Nowe miejsca pracy znajdzie tu 80 osób w 30 pracowniach. Jest to jedno z wielu naszych działań, które wzmacnia potencjał innowacyjny i kreatywny stolicy oraz wspiera jej rozwój gospodarczy – powiedział Michał Olszewski, wiceprezydent Warszawy podczas uroczystości zawieszenia wiechy, które symbolicznie kończy najpoważniejsze prace budowlane przy Centrum Kreatywności.
Prawie 1,5 miliarda na rewitalizację prawobrzeżnej Warszawy
Nowa placówka ma zacząć działać w drugiej połowie przyszłego roku, czyli rok później niż pierwotnie zakładano. Na modernizację zabytkowej kamienicy przy ul. Targowej 56 i dobudowę nowej części budynku miasto wyda blisko 30 mln zł, z czego ponad 25 mln zł ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Inwestycja jest częścią większego programu rewitalizacji prawobrzeżnej Warszawy.
Do pracy i na konferencje
Jak będzie wyglądać praskie Centrum Kreatywności? Do budynku frontowego i pięciokondygnacyjnej oficyny północnej dobudowane zostanie trzykondygnacyjne skrzydło południowe, a dziedziniec budynku zostanie zadaszony.
W południowym skrzydle i w budynku frontowym zakończone zostały prace konstrukcyjne, rozpoczęto montaż okien aluminiowych i warstw wykończeniowych dachu. W oficynie zamknięto etap prac związanych ze wzmocnieniem konstrukcji. Obecnie trwają montaż stelaża dachu oraz prace wykończeniowe.
W sumie na ponad 3 tys. mkw. powierzchni znajdzie się miejsce na biura, sale konferencyjne, przestrzeń wystawienniczą i punkty doradcze. Projekt zakłada także, otwarcie kawiarni na parterze budynku od strony Targowej. W części podziemnej znajdą się pomieszczenia techniczne oraz magazyny.
Operator z konkursu
Prowadzenie Centrum Kreatywności Targowa 56 będzie powierzone zewnętrznemu operatorowi. Konkurs na jego wyłonienie przeprowadzony będzie na przełomie 2015 i 2016 roku. Pierwsi najemcy mają pojawić się tu za rok.
Władze Warszawy liczą na to, że Centrum Kreatywności przyciągnie młodych przedsiębiorców. Zaletami ma być nie tylko atrakcyjna lokalizacja, tuż obok nowo otwartego Muzeum Warszawskiej Pragi, ale także preferencyjne stawki czynszu, szkolenia i usługi doradcze oraz informacyjne, a także dostęp do wspólnej infrastruktury technicznej i serwisowej. Młodzi przedsiębiorcy mają też dostawać wsparcie w działaniach promocyjnych.
jk/b
Źródło zdjęcia głównego: UM Warszawa