władze lotniska Modlin wykonawcy betonowej części pasa startowego. Kolejne kary będą naliczane na początku lutego. Wystawiona przez port tzw. nota obciążeniowa opiewa na kwotę 990 tysięcy złotych i dotyczy wyłącznie okresu od 22 do 31 grudnia 2012 roku. Kolejne kary umowne – za styczeń, zostaną naliczone na początku lutego, kolejne beda uzależnione od terminu przywrócenia ruchu lotniczego w podwarszawskim porcie.
Firma Erbud, wykonawca drogi startowej, 23 stycznia ma przedstawić szczegółowy harmonogram kompleksowej naprawy pasa. - Zależy nam, aby przedstawiony przez Erbud plan napraw był zaopiniowany przez odpowiednie instytucje – podkreśla Marcin Danił, wiceprezes lotniska.
Dziury w betonowym pasie
Na przełomie grudnia i stycznia na betonowych częściach drogi startowej doraźnie załatano dziury. Według władz lotniska zrobiono tyle, ile udało się wykonać w czasie ujemnych temperatur. Teraz trzeba zerwać całkowicie warstwę wierzchnią betonowych części i ułożyć nową. Jednak te prace można wykonać dopiero kiedy temperatura będzie dodatnia.
Władze portu chcą, aby do tego czasu uruchomić lotnisko tymczasowo. Zgodę na to musi wydać inspektor nadzoru budowlanego i Urząd Lotnictwa Cywilnego. Decyzja ma zapaść w ciągu kilku dni. Jeśli będzie negatywna to lotnisko będzie zamknięte nawet do maja. Wtedy ma zakończyć się wymiana nawierzchni pasa.
Od grudnia lotnisko zamknięte
22 grudnia 2012 r. Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego cofnął pozwolenie na użytkowanie betonowej części pasa startowego lotniska w Modlinie. Powodem były pęknięcia i dziury.
Linie lotnicze Wizz Air i Ryanair pozostają na razie na Lotnisku Modlin.
bf/b
Źródło zdjęcia głównego: TVN24