Nie każdy może wyprodukować tramwaje dla stolicy. Do kolejnego etapu przeszło sześciu z siedmiu producentów: szwajcarski Stadlera, czeska Skoda, rodzimy Solaris i PESA Bydgoszcz, polsko-chorwackie konsorcjum Newag i Koncar i Hiszpanie z Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles.
Tramwaje Warszawskie odrzuciły ofertę poznańskiego Modertransu.
Termin składania ofert upływa 19 października. Dostawy planowane są po 15 miesiącach od podpisania umowy.
Klima i biletomaty
Nowe pojazdy mają być klimatyzowane zarówno w części pasażerskiej jak i w kabinie motorniczego. W tramwajach znajdą się po dwa biletomaty, monitoring i monitory LCD. Pasażerowie informację o trasie przeczytają na wyświetlaczach i usłyszą z głośników.
Za tramwaje, które pojadą remontowanymi odcinkami torowisk, stołeczna spółka gotowa jest zapłacić 450 mln złotych. Mają mieć nie więcej niż 32,5 metra długości, a w ich wnętrzu musi się zmieścić nie mniej niż 200 pasażerów. Dwudziestu ośmiu z nich musi mieć miejsca siedzące.
wp/par
Źródło zdjęcia głównego: tw.waw.pl