Komunikacja w liczbach: ZTM odsłania swoje sekrety

Biuletyn jest już na stronie ZTM
Biuletyn jest już na stronie ZTM
Źródło: ZTM
Ile biletów sprzedano w danym miesiącu? Czy przejazdy odbywały się bez zakłóceń? Na co skarżyli się pasażerowie? Te i inne informacje można znaleźć na stronie internetowej Zarządu Transportu Miejskiego. Co miesiąc mają być publikowane nowe zestawienia.

Comiesięczna publikacja zawiera rozmaite dane na temat komunikacji miejskiej w Warszawie i całej aglomeracji.

- Będzie to prawdziwa kopalnia wiedzy o stołecznym transporcie zbiorowym dla wszystkich pasażerów. Nie tylko dla tych, którzy się nim interesują prywatnie lub zawodowo, ale również dla tych, którzy chcieliby się dowiedzieć o komunikacji podstawowych informacji - zapowiada ZTM.

Właśnie opublikowane dane ze stycznia 2015 roku. Na stronach biuletynu można przeczytać m.in., ile biletów sprzedano, jak często psuły się pojazdy, a także na co najczęściej skarżą się pasażerowie.

Dowiemy się także, czy komunikacja jeździ punktualnie oraz do jakich zmian tras doszło w przeciągu danego miesiąca.

Najwięcej skarg na obsługę

Ze styczniowego informatora możemy dowiedzieć się m.in., że pasażerowie najczęściej skarżą się na obsługę pojazdów. W styczniu zgłosili się w tej sprawie do ZTM aż 189 razy.

Na drugim miejscu na liście skarg jest "realizacja rozkładu jazdy", na którą to uwagę zwrócono 149 razy. Są też uwagi co do samych rozkładów - miało je 109 pasażerów.

Mniej biletów, niż rok wcześniej

Z dokumentu dowiemy się też, że w styczniu sprzedano o 5,5 proc. mniej biletów jednorazowych niż w rok wcześniej (2 294 435 sztuk). Rzadziej kupowano także bilety czasowe, np 20-minutowych biletów sprzedało się o 244 tys. mniej niż w styczniu 2014 roku.

Dokument można znaleźć na stronie ZTM. Dane za lutym mamy poznać za miesiąc.

Tak ZTM podsumował sprzedaż biletów w 2014 roku:

ZTM podsumowuje sprzedaż biletów

ep/r

Czytaj także: