Bunkier z czasów II wojny światowej, który stoi na drodze inwestycji kolejarzy, zostanie przeniesiony. Operacja odbędzie się przy Obozowej i potrwa kilkanaście godzin.
"Między 18 a 19 listopada wykonawca przeniesie bunkier z czasów II wojny światowej przy ulicy Obozowej w inne miejsce na placu budowy" – poinformowały Polskie Linii Kolejowe.
To schron, który miał być wyburzany, ale wojewódzki konserwator wpisał do rejestru zabytków ten i inne schrony znajdujące się na linii obwodowej.
Operacja zajmie kilkanaście godzin, a od poniedziałku 20 listopada wznowione zostaną prace przy budowie wiaduktu. Jak zapowiadają kolejarze, sposób prowadzenia robót będzie wymagał zmian w organizacji ruchu podczas weekendów. Na razie szczegóły nie są znane.
Będą nowe przystanki
To nie jedyne prace, jakie toczą się na linii obwodowej.
"Przy peronie nr 8 stacji Warszawa Zachodnia wykonane zostały już fundamenty pod nowe wiaty i układane są elementy nowej platformy. Na przystanku Warszawa Wola i Młynów wykonawca zainstalował prawie wszystkie ścianki peronowe. Stoją słupy, na których będzie nowe zadaszenie. Na Warszawie Obozowej wylewane są fundamenty oraz układane podstawy peronów. Między Warszawą Zachodnią a Warszawą Gdańską układane są nowe tory. Przygotowane są słupy do rozwieszenia nowej sieci trakcyjnej" – wyliczają kolejarze.
Zmienia się też sytuacja przy wiaduktach. Nad Wolską jedno przęsło zostało już umieszczone na nowych podporach. Wykonawca stawia drugą konstrukcję. Z kolei przy Kasprzaka wykonano fundamenty. Tworzone są podpory pośrednie i przyczółki, trwają roboty zbrojarskie i betonowe.
Przy Zawiszy wykonawca zrobił podpory oraz zainstalował nową konstrukcję. Rośnie także nowa kładka przy Prądzyńskiego - wykonano podpory pod schody i przęsło.
Prace za blisko 200 mln
PKP PLK planują przywrócenie ruchu pociągów pasażerskich między Warszawą Gdańską a Zachodnią w połowie 2018 roku. Za 196 milionów złotych powstaną dwa nowe przystanki: Warszawa Obozowa i Warszawa Powązki.
"Budowa nowego węzła przesiadkowego Warszawa Młynów zwiększy możliwości komunikacyjne w stolicy – pasażerowie swobodnie przesiądą się z pociągu do metra przy ulicy Górczewskiej. Linia obwodowa będzie pełniła ważną rolę podczas przebudowy linii średnicowej. Wówczas pojada nią pociągi dalekobieżne" - twierdzą kolejarze.
ran/mś