Wciąż nie wiadomo, kiedy zakończy się przebudowa bulwarów wiślanych między ul. Boleść a mostem Śląsko-Dąbrowskim. - Budowa jest opóźniona. Naliczamy kary wykonawcy. Mamy nadzieję, że bulwary zostaną otwarte w przyszłym sezonie - mówi Marek Piwowarski, pełnomocnik prezydent miasta do spraw Wisły.
Fragment bulwarów na północ od mostu Śląsko-Dąbrowskiego nabiera ostatecznego kształtu. – To finisz tej części inwestycji. Trwają prace wykończeniowe – powiedział tvnwarszawa.pl Marek Piwowarski, pełnomocnik prezydenta miasta do spraw Wisły. Budowa jest opóźniona.
"Ponad 60 tys. zł kary dziennie"
Czy coś się od tego czasu zmieniło? Ratusz nie chce mówić o konkretnej dacie oddania do użytku tego odcinka bulwarów. – Czekamy na zakończenie ostatnich prac. Wykonawcy naliczamy karę za opóźnienia, pond 60 tysięcy złotych dziennie – zdradza pełnomocnik.
I dodaje, że konkretnej daty otwarcia nie ma. – Liczymy na to, że zostaną otwarte na początek przyszłorocznego sezonu nad rzeką. Musimy jeszcze przeprowadzić niezbędne przetargi m.in: na obsługę pawilonów – mówi Piwowarski.
O sprawę chcieliśmy spytać też przedstawiciela wykonawcy, czyli firmy Hydrobudowa Gdańsk. Na razie bezskutecznie.
Kończą się prace na bulwarach
Kolejne opóźnienia
Termin zakończenia prac na bulwarach na odcinku od mostu Śląsko-Dąbrowskiego do ul. Boleść był przekładany kilkukrotnie. Najpierw urzędnicy mówili o początku lipca, a potem o wrześniu.
Obu terminów nie udało się utrzymać m.in.: przez zbyt wysoki poziom wody w Wiśle, który utrudniał pracę.
Drugi odcinek modernizowanych bulwarów - od mostu Śląsko-Dąbrowskiego do okolic Centrum Nauki Kopernik ma być gotowy najwcześniej w połowie 2015 roku.
Ścieżka jeszcze w tym roku
W sobotę na jednym z portali społecznościowych otwarcie ścieżki rowerowej na bulwarach zapowiedział pełnomocnik prezydenta miasta do spraw rowerowych. - Jeszcze w tym roku otwarta zostanie droga dla rowerów na górnym poziomie bulwarów od mostu Gdańskiego do Śląsko-Dąbrowskiego – poinformował Łukasz Puchalski. Informacje potwierdza też Piwowarski.
– Ścieżka jest już niemal gotowa – powiedział z kolei w poniedziałek pełnomocnik prezydent do sprawy Wisły. Wykonawca zbudował przy ścieżce specjalne pochylnie by rowerzyści z łatwością mogli zjechać nad brzeg rzeki.
Od mostu Śląsko-Dąbrowskiego na południe nadal nie ma ścieżki. Od tego miejsca rowerzyści muszą się poruszać drugą stroną Wisłostrady. Nie trzeba już jednak jeździć po płytach betonowych – przy ul. Grodzkiej ułożono nowy asfalt. Nowy objazd pojawił się za to przy ul. Bednarskiej. – Trwają tam przygotowania do budowy przejścia podziemnego. Objazd dla rowerów wytyczono przez skwer Rodziny Matysiaków – poinformował Puchalski.
Za 122 mln zł
Około dwukilometrowy odcinek bulwarów zostanie podzielony na trzy strefy: rozrywki, kultury i edukacji. Tuż przy Centrum Nauki Kopernik znajdzie się park żywej rzeki - na schodach graniczących z Wisłą będzie można usiąść wśród naturalnej roślinności, niedaleko będziemy mieli do dyspozycji plażę, na wysokości Mariensztatu powstaną pawilony, natomiast przy Podzamczu pływające przystanie. Prace pochłoną 122 mln zł. Część zostanie sfinansowana z funduszy Unii Europejskiej.
Nowe bulwary wiślane
Makieta bulwaru
jb/ran