Kawalerka w Warszawie za 1,6 mln złotych. Nowy rekord

Rezydencja Foksal to najdroższy adres w Polsce
Rezydencja Foksal to najdroższy adres w Polsce
Źródło: CC BY SA Wikipedia/ Maciej Kruger

1,6 mln złotych - tyle zapłacono za jednopokojowe mieszkanie o powierzchni 38 m2 w Rezydencji Foksal w Warszawie. Oznacza to, że cena za m2 wyniosła 42 tys. zł. Była to rekordowa transakcja na polskim rynku nieruchomości w 2015 r. - wynika z danych Cenatorium.

Jak wynika z wyliczeń Cenatorium, spółki analizującej dane transakcyjne z całej Polski, dokładając niewiele do wartości 1 m2 mieszkania w Rezydencji Foksal można było kupić aż 60-metrowe mieszkanie w Siemianowicach Śląskich.

Najdroższy warszawski adres mieści się w centrum miasta, tuż przy Trakcie Królewskim. Pięciopiętrowy obiekt, w którym znalazło się 41 mieszkań, zasłynął w tym roku historią sporu mieszkańców z biznesmenem, który chciał w budynku urządzić restaurację.

W budynku jest klub fitness z basenem i salą do squasha, centrum spa a także specjalna piwnica do przechowywania wina. Na najniższych kondygnacjach obiektu usytuowano prywatny basen.

Rynek premium ma się dobrze

W tym roku na podium zestawienia najwyższych transakcji w kraju znalazło się także mieszkanie w kamienicy przy ul. Flory 3 nieopodal Łazienek, za które zapłacono 4 mln złotych (26,2 tys. zł za m2). Na rynku pierwotnym wyróżnia się apartamentowiec Cosmopolitan - tu lokal położony na 29. kondygnacji wieżowca znalazł nabywcę za niemal 4 mln zł (24,3 tys. zł za m2).

Średnia cena metra kwadratowego mieszkania w Warszawie to obecnie około 7,3 tys. zł. Jak informuje Cenatorium, rekordowe transakcje w 2015 roku pokazują jednak, że rynek premium w Warszawie ma się dobrze, a kwoty o jakich mówimy w jego przypadku znacznie odbiegają od średniej.

- Liczba transakcji powyżej 1 mln zł będzie w tym roku znowu nieco wyższa niż w ubiegłym, ale bez szaleńczego boomu. Obecnie deweloperzy starają się sprostać rosnącym oczekiwaniom zamożniejszych Polaków i budują kolejne lokale o podwyższonym standardzie. Zakładam, że dzięki tej presji na jakość zyska także przeciętny Kowalski. Z drugiej strony możemy spodziewać się ciekawych rekordów w 2016 roku - mówi Mariusz Kurzac, dyrektor generalny Cenatorium.

CZYTAJ WIĘCEJ NA TVN24BIS.PL

ZOBACZ, JAK WYGLĄDAŁA REKLAMA W LUKSUSOWEJ REZYDENCJI:

Reklama w luksusowej rezydencji

tol

Czytaj także: