Wykonawcy centralnego odcinka II linii metra wygrali przetarg na budowę dwóch kolejnych odcinków. Tym razem będą pracować osobno. Na Wolę i Targówek możemy dojechać w 2019 roku.
Rozbudowa II linii metra obejmuje dwa odcinki: od stacji Ronda Daszyńskiego do stacji Księcia Janusza oraz od stacji Dworzec Wileński do stacji Targówek II.
Za ponad 2 miliardy
Chętnych na budowę odcinka zachodniego było pięciu. Metro Warszawskie wybrało firmę Gülermak, która zaproponowała prace za 1 147 999 590,00 zł.
Odcinek wschodni chciały budować cztery firmy. Wybrano Astaldi, które zażądało za swoją pracę 1 066 741 483,79 zł.
Wcześniej turecka i włoska firma, wspólnie z polskim Przedsiębiorstwem Budowy Dróg i Mostów budowały centralny odcinek II linii.
Łącznie obie oferty wynoszą 2 214 741 073,79 zł. A ratusz planował przeznaczyć na budowę tych obu odcinków 3 174 757 654,32 zł.
Nie jest przesądzone, że z tymi firmami miasto podpisze umowy. – W ciągu 10 dni pozostałe firmy mogą wnieść ewentualne odwołania do Krajowej Izby Odwoławczej. A ta będzie miała 14 dni na ich rozpatrzenie – informuje Paweł Siedlecki z biura prasowego Metra Warszawskiego.
6 nowych stacji, czyli 3+3
Ze stacji Rondo Daszyńskiego w głąb Woli wybudowane zostanie ok. 3,4 km tuneli metra. Planowane stacje to: - Wolska pod ul. Płocką, w rejonie skrzyżowania z ul. Wolską; - Moczydło planowana pod ul. Górczewską, po wschodniej stronie wiaduktu kolejowego, w rejonie ul. Sokołowskiej i Syreny; - Księcia Janusza pod ul. Górczewską, w rejonie skrzyżowania z ul. Księcia Janusza. Będą tu także tory odstawcze i komora do zawracania.
Z kolei od Dworca Wileńskiego dalej w głąb Pragi Północ i na Targówek powstanie ok. 3,12 km trasy. Planowane stacje to: - Szwedzka pod ul. Strzelecką, po wschodniej stronie ul. Stalowej; - Targówek 1 w okolicy skrzyżowania ul. Pratulińskiej z ul. S. Ossowskiego; - Targówek 2 w rejonie skrzyżowania ul. Pratulińskiej z Trocką.
Termin na 2019 r.
II linia metra wraz z nowymi sześcioma stacjami będzie miała długość ponad 13,5 km. Podczas ogłoszenia przetargu prezes metra Jerzy Lejk mówił, że "jeżeli udałoby się podpisać umowę w połowie 2015 r., to w 2018, pierwszej połowie 2019 r., jeżeli wszystko by dobrze przebiegało, powinna być gotowa ta budowa". Tę datę potwierdziło w sierpniu Metro Warszawskie: - Nie mamy żadnych informacji o możliwym przesunięciu tego terminu. Rok 2019 jest jak najbardziej aktualny - zapewniał w sierpniu Siedlecki.
Czy coś się od tego czasu zmieniło? - Nic nie wskazuje na to, żeby ta planowana data miała się zmienić. Wszystko jednak zależy od daty podpisania umowy i ewentualnej procedury odwoławczej - podkreśla teraz Siedlecki.
W tym roku otwarto centralny odcinek II linii metra:
ran/r
Źródło zdjęcia głównego: AGP Metro