Chodzi o fragment trasy od węzła Puławska do węzła Lubelska. Koszt inwestycji 6,74 mld zł, a trwać ona będzie od 2015 r. do 2019 r. Cała obwodnica Warszawy będzie mieć 82 km, z czego 37,7 km jest już gotowe.
Na opublikowanej przez GDDKiA liście kandydatów znalazły firmy i grupy firm z Polski, Włoch, Ukrainy, Czech, Hiszpanii, Azerbejdżanu, Turcji, a także z Chin. W tym ostatnim przypadku to kolejne podejście firmy z Państwa Środka do budowy dróg w naszym kraju.
Nieprzyjemne doświadczenie z Chińczykami
W czerwcu 2012 roku głośno zrobiło się o konsorcjum, którego liderem był chiński Covec. Miało ono wybudować dwa odcinki autostrady A2 między Strykowem a Konotopą o łącznej długości ok. 50 km.
Wartość kontraktu opiewała na ok. 1,3 mld zł. Po tym, jak firma przestała płacić podwykonawcom, GDDKiA zrezygnowała z usług Covec. W przypadku niektórych podwykonawców, dochodzenie zaległych roszczeń przeciągnęło się aż do tego roku.
rf/klim