Hiszpanie, Turcy, Chińczycy. Kto dokończy obwodnicę Warszawy?

Zbudują południowy odcinek POW
Źródło: TVN 24
Przetarg na ostatni odcinek Południowej Obwodnicy Warszawy cieszy się rekordowym zainteresowaniem – informuje „Rzeczpospolita”. Zgłosiły się 23 firmy i konsorcja.

Chodzi o fragment trasy od węzła Puławska do węzła Lubelska. Koszt inwestycji 6,74 mld zł, a trwać ona będzie od 2015 r. do 2019 r. Cała obwodnica Warszawy będzie mieć 82 km, z czego 37,7 km jest już gotowe.

Na opublikowanej przez GDDKiA liście kandydatów znalazły firmy i grupy firm z Polski, Włoch, Ukrainy, Czech, Hiszpanii, Azerbejdżanu, Turcji, a także z Chin. W tym ostatnim przypadku to kolejne podejście firmy z Państwa Środka do budowy dróg w naszym kraju.

Południowa Obwodnica Warszawy
Południowa Obwodnica Warszawy
Źródło: targeo.pl, tvn24.pl

Nieprzyjemne doświadczenie z Chińczykami

W czerwcu 2012 roku głośno zrobiło się o konsorcjum, którego liderem był chiński Covec. Miało ono wybudować dwa odcinki autostrady A2 między Strykowem a Konotopą o łącznej długości ok. 50 km.

Wartość kontraktu opiewała na ok. 1,3 mld zł. Po tym, jak firma przestała płacić podwykonawcom, GDDKiA zrezygnowała z usług Covec. W przypadku niektórych podwykonawców, dochodzenie zaległych roszczeń przeciągnęło się aż do tego roku.

Czytaj także na tvn24bis.pl

rf/klim

Czytaj także: