Odwierty rozpoczęły się w poniedziałek. – Prowadzimy prace na skrzyżowaniu ulicy Płaskowickiej i al. KEN. W kolejnych dniach będziemy przemieszczać się na inne ulice Ursynowa – zapowiedział we wtorek Mateusz Witczyński z firmy Astaldi, która odpowiada za budowę tunelu.
– Prace geotechniczne polegają na badaniu struktury gruntu pod przyszłym tunelem Południowej Obwodnicy Warszawy. Takie badania są konieczne. Musimy wiedzieć jaki jest grunt, aby dostosować do niego konstrukcję przyszłego tunelu – precyzuje.
Pobierają próbki
Za pomocą wiertła, drogowcy robią dziurę na głębokości kilkudziesięciu metrów. Pobierają kilka próbek, które potem wysyłane są do laboratorium. Na ich podstawie oceniana jest m.in. wytrzymałość gruntu w danym miejscu.
Ile potrwają badania? – Trudno powiedzieć, bo prace są przeprowadzane "na życzenie". Nie zleca się ich jednorazowo. Jeśli projektant zauważy coś interesującego lub niepokojącego w ziemi, wtedy nakazuje przeprowadzenie odwiertów. Czasami nawet w trakcie budowy zleca się dodatkowe badania – tłumaczy Witczyński.
Budowa ruszy w 2017
Tunel Południowej Obwodnicy Warszawy ma liczyć 2,3 km długości. Będzie przebiegał wzdłuż ulicy Płaskowickiej, pod al. KEN i pierwszą linią metra, aż za ul. Nowoursynowską. Tam, w rejonie skarpy ursynowskiej, kierowcy wjeżdżać będą na węzeł Ursynów-Wschód.
Jeszcze w tym miesiącu urząd dzielnicy ma rozpocząć konsultacje społeczne w sprawie zagospodarowania terenu nad tunelem, po zakończeniu inwestycji. Planowane są spotkania informacyjne, spacery i wspólne projektowanie.
Budowa Południowej Obwodnicy Warszawy rozpocznie się w 2017 roku. Jak pisaliśmy na tvnwarszawa.pl, tunel będzie budowany metodą odkrywkową.
W ramach tego odcinka obwodnicy drogowcy wybudują także dwa węzły: Ursynów - Zachód (połączenie z ul. Gandhi) oraz węzeł Ursynów - Wschód (z ul. Płaskowickiej). Budowa odcinka z tunelem ma pochłonąć 1,2 mld złotych.
Ciężki sprzęt na Ursynowie
kw/sk