- Jedna ze stalowych część rozpięła się i została w ścianie - wyjaśnia Mateusz Witczyński, rzecznik spółki AGP Metro Polska. - Znajduje się poniżej poziomu wód gruntowych. Zamrażając grunt ciekłym azotem o temperaturze -190 stopni zabezpieczamy teren przed zalaniem - dodaje.
Jak wyjaśnia rzecznik, kiedy ściana zostanie zamrożona, budowniczowie wykują stalowy element, wyjmą na powierzchnię, a następnie uszczelnią teren.
- Ubijemy i rozmrozimy - kończy rzecznik.
Nadal nie wiadomo jaką metodę spółka zastosuje przy budowie fragmentu stacji pod Wisłostradą, wcześniej spekulowano, że tam grunt też będzie zamrażany. Nie znany jest również termin rozpoczęcia prac pod tunelem. - Cały czas szukamy odpowiedniego rozwiązania. Nigdy nie mówiliśmy, że będziemy mrozić grunt - dementuje rzecznik spółki AGP Metro Polska.
ZAJRZYJ TEŻ NA STACJE STADION NARODOWY I RONDO ONZ:
Wycieczka po stacji Stadion Narodowy
Wycieczka po stacji rondo ONZ
su//ec
Źródło zdjęcia głównego: Marcin Gula / tvnwarszawa.pl