Świeżo wyremontowany chausson był prawdziwą perełką zaprezentowaną z okazji Dni Transportu Publicznego. CZYTAJ WIĘCEJ
Miłośnicy komunikacji bardzo dokładnie oglądali każdy element pojazdu. Zaglądali pod podwozie, sprawdzali wnętrze.
Sprowadzili go z Belgii
Remontowany chausson AH 48 został sprowadzony z Belgii. Autobus przybył do Warszawy na lawecie w lipcu 2007 roku - dokładnie 60 lat po rozpoczęciu eksploatacji chaussonów w odbudowującej się z gruzów stolicy. Pięć lat temu rozpoczęła się zbiórka pieniędzy na jego remont. Pierwsze prace ruszyły w maju 2011 roku.
Chaussony przestały jeździć po stolicy w 1969 roku, później wykorzystywano je jeszcze na początku lat 70., jako ruchome kasy na placu Defilad.
W Muzeum Techniki znajduje się ostatni warszawski chausson APH 522 z 1959 roku. - KMKM wielokrotnie zwracał się do muzeum z propozycjami ratowania tego cennego zabytku. Wszystkie zostały jednak odrzucone, a autobus, jako mało wartościowy, trafił w stanie posuniętej degradacji do filii muzeum w Chlewiskach, gdzie pozostaje pilnie strzeżoną, wstydliwą tajemnicą – czytamy na stronie klubu miłośników komunikacji miejskiej.
bf/par