Budowa Zachodniego rozpocznie się w 2013 roku?

Budowa Dworca Zachodniego ruszy w 2013 r.
Budowa Dworca Zachodniego ruszy w 2013 r.
Źródło: PKP
Budowa nowego dworca Warszawa Zachodnia może rozpocząć się pod koniec przyszłego roku. Oddanie obiektu dworcowego do użytku planowane jest na pierwszą połowę 2015 r. Pierwotnie plany przewidywały, że budynek powstanie jeszcze w 2014 r. – ustalił "Rynek Kolejowy"

– Prace mogą rozpocząć się w czwartym kwartale przyszłego roku. Obecnie trwa proces uzyskiwania pozwoleń administracyjnych oraz wykonywane są roboty geodezyjne i geotechniczne, a także opracowywana jest dokumentacja projektowa – powiedziała "Rynkowi Kolejowemu" Barbara Leszczyńska z zespołu prasowego PKP SA.

Inwestycja realizowana jest przez HB Reavis i Polskie Koleje Państwowe. Koszt całego przedsięwzięcia to około 110 mln euro

Biurowce do 2017 r.

– Inwestycja przewiduje wybudowanie budynku nowego dworca kolejowego o powierzchni ok. 1300 m2. Zostanie zakończona najwcześniej w pierwszym kwartale 2015 r., a najpóźniej w drugim kwartał 2016 r. Wybudowany zostanie też kompleks budynków biurowych o powierzchni ok. 59 tys. m2, w tym powierzchnia handlowa ok. 1,5 tys. m2, a powierzchnia parkingów ok. 38 tys. m2. Biurowce, których budowa rozpocznie się wraz z budową dworca, w zależności od sytuacji na rynku nieruchomości, będą budowane etapami do końca 2017 roku – wyjaśniła "Rynkowi Kolejowi" przedstawicielka PKP SA.

Polskie Koleje Państwowe modernizują całą warszawską linię średnicową. Koszt jej przebudowy wraz z peronami, rozjazdami i systemem sterowania od dworca Wschodniego do Zachodniego to 1,5 miliarda złotych. HB Reavis ma sfinansować modernizację dworca Zachodniego w zamian za możliwość zbudowania w jego otoczeniu budynków biurowych.

Już raz próbowali

Wcześniej PKP negocjowało z francuską firmą Nexity. W 2008 roku podpisano wstępne porozumienie, a dworzec miał być gotowy na Euro 2012. Ostatecznie jednak nie doszło do podpisania umowy. - Rozmowy zakończyły się, bo nie przyniosły konkretnych ustaleń - mówił wtedy rzecznik PKP Łukasz Kurpiewski.

lata

Czytaj także: