– Prace mogą rozpocząć się w czwartym kwartale przyszłego roku. Obecnie trwa proces uzyskiwania pozwoleń administracyjnych oraz wykonywane są roboty geodezyjne i geotechniczne, a także opracowywana jest dokumentacja projektowa – powiedziała "Rynkowi Kolejowemu" Barbara Leszczyńska z zespołu prasowego PKP SA.
Inwestycja realizowana jest przez HB Reavis i Polskie Koleje Państwowe. Koszt całego przedsięwzięcia to około 110 mln euro
Biurowce do 2017 r.
– Inwestycja przewiduje wybudowanie budynku nowego dworca kolejowego o powierzchni ok. 1300 m2. Zostanie zakończona najwcześniej w pierwszym kwartale 2015 r., a najpóźniej w drugim kwartał 2016 r. Wybudowany zostanie też kompleks budynków biurowych o powierzchni ok. 59 tys. m2, w tym powierzchnia handlowa ok. 1,5 tys. m2, a powierzchnia parkingów ok. 38 tys. m2. Biurowce, których budowa rozpocznie się wraz z budową dworca, w zależności od sytuacji na rynku nieruchomości, będą budowane etapami do końca 2017 roku – wyjaśniła "Rynkowi Kolejowi" przedstawicielka PKP SA.
Polskie Koleje Państwowe modernizują całą warszawską linię średnicową. Koszt jej przebudowy wraz z peronami, rozjazdami i systemem sterowania od dworca Wschodniego do Zachodniego to 1,5 miliarda złotych. HB Reavis ma sfinansować modernizację dworca Zachodniego w zamian za możliwość zbudowania w jego otoczeniu budynków biurowych.
Już raz próbowali
Wcześniej PKP negocjowało z francuską firmą Nexity. W 2008 roku podpisano wstępne porozumienie, a dworzec miał być gotowy na Euro 2012. Ostatecznie jednak nie doszło do podpisania umowy. - Rozmowy zakończyły się, bo nie przyniosły konkretnych ustaleń - mówił wtedy rzecznik PKP Łukasz Kurpiewski.
lata
Źródło zdjęcia głównego: PKP