Kolejnych sześć stacji II linii metra budowanych jest po obu stronach Wisły.
Na Woli trwa przebudowa instalacji podziemnych kolidujących z przyszłymi korpusami stacji „Młynów” i „Księcia Janusza”. Wykonywane są prace przy układaniu gazociągów, kanalizacji, elektryki i teletechniki.
Budowa metra w tej dzielnicy miała rozpocząć się wraz z rozpoczęciem prac po praskiej stronie (w kierunku Targówka). Tak się jednak nie stało. Brakowało kilku pozwoleń, m.in. od Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska.
W końcu w połowie września wydano pierwszą zgodę na budowę – stacji o roboczej nazwie Księcia Janusza. Sukcesywnie dochodziły nowe pozwolenia, aż w końcu 21 września prezydent miasta otrzymała komplet dokumentów. Pod koniec września podpisano umowę z firmą Gulermark. Prace ruszyły dwa miesiące później.
Planowane stacje na tym odcinku II linii to: Płocka umiejscowiona pod ul. Płocką w rejonie skrzyżowania z ul. Wolską; Młynów planowana pod ul. Górczewską po wschodniej stronie wiaduktu kolejowego w rejonie ul. Sokołowskiej i Syreny oraz Księcia Janusza pod ul. Górczewską w rejonie skrzyżowania z ul. Księcia Janusza.
Wykopują pierwszy poziom
Prace na odcinku po drugiej stronie Wisły są bardziej zaawansowane. W połowie grudnia na budowie stacji metra "Trocka" budowniczowie zeszli pod ziemię - rozpoczęło się wybieranie gruntu z pierwszego podziemnego poziomu przyszłej stacji.
Pierwsze odwierty pod rozbudowę metra po prawej stronie Wisły ruszyły w połowie marca.
W kierunku wschodnim, z Dworca Wileńskiego, powstanie ok. 3 km odcinek trasy. Na Pradze techniczna część podziemnej budowli za stacją Dworzec Wileński kończy się przy skrzyżowaniu ul. Targowej z 11 Listopada i to stąd pociągi metra pojadą dalej na Targówek. Przystanek Szwedzka będzie ulokowana pomiędzy budynkiem Strzelecka 46 a Zajezdnią Autobusową MZA Stalowa. Kolejna stacja, Targówek, wybudowana zostanie pod skrzyżowaniem ul. Pratulińskiej z Ossowskiego.
I wreszcie największy obiekt tego odcinka II linii metra – stacja Trocka lokalizowana będzie pod skrzyżowaniem ulic Pratulińskiej i Trockiej.
Prace mają się zakończyć w 2019 roku.
md/pm