- Zbudujemy ścieżkę na odcinku od al. Solidarności do ronda ONZ – mówi Małgorzata Gajewska, rzeczniczka Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych.
Gotowa za pięć tygodni?
Przetarg ogłoszono, a chętnych do pracy znalazło się dwóch. Firma EFEKT Sp. z o.o. Budowa i Naprawa Dróg chce za swoje roboty ok. 651 tys. zł, a Delta Spółka Akcyjna ok. 837 tys.
- Tańsza oferta wygra, jeżeli będzie prawidłowa - zaznacza Gajewska.
Jest szansa, że ścieżka powstanie w tym roku, bo od momentu podpisania umowy, wykonawca będzie miał na to pięć tygodni.
- Chcielibyśmy, żeby powstała jeszcze w tym roku, ale prace mogą się przedłużyć, jeżeli na przykład będzie padał śnieg – zastrzega rzeczniczka ZMID.
Wykonawca prace będzie prowadził po wolskiej stronie al. Jana Pawła II – wyremontuje chodniki i wytyczy ścieżkę. Ale, jak się okazuje, nie na całej długości.
- Nasz przetarg nie obejmuje skrzyżowań z al. Solidarności, a także ul. Ogrodową, Elektoralną i Grzybowską - informuje Małgorzata Gajewska.
I dodaje, że tymi miejscami mają się zająć Tramwaje Warszawskie w ramach prac zaplanowanych w al. Jana Pawła II. Dlaczego?
Zmodernizują torowisko
- Od dłuższego czasu mamy zaplanowaną na przyszły rok modernizację torowiska od Elektoralnej do ronda ONZ. W ramach tej inwestycji, jak przy wielu innych, będziemy przebudowywać układ drogowy. Na przykład przy Hali Mirowskiej będą dłuższe i szersze przystanki - wyjaśnia Michał Powałka, rzecznik Tramwajów Warszawskich.
Jak zaznacza, w ramach tej inwestycji tramwajarze będą prowadzili też prace przy skrzyżowaniach. - W związku z tym będziemy dopełniać ścieżkę w niektórych miejscach. Harmonogram prac będzie jeszcze ustalany, ale myślę, że zaczniemy je najwcześniej wiosną - zaznacza Powałka.
I podkreśla, że gdyby już teraz wytyczono te fragmenty ścieżki, to później - w czasie prac tramwajarzy - musiałyby być ponownie rozkopywane.
Na razie bez znaków?
Do sprawy odniósł się także pełnomocnik prezydent miasta ds. rowerów. "Do czasu zakończenia prac na skrzyżowaniach "ścieżka" nie będzie oznakowana. Dopiero, gdy uzyska ciągłość, będzie można jeździć nią rowerem" - napisał na popularnym portalu społecznościowym pod opublikowanym przez nas artykułem.
ZOBACZ TEŻ INNE MATERIAŁY O PRZERWANEJ ŚCIEŻCE NA ULICY TARGOWEJ:
Ścieżka rowerowa donikąd na Targowej
TAK WYGLĄDA ŚCIEŻKA NA ULICY PROSTEJ, KTÓRA PROWADZI DO ŚCIANY:
Przejazd rowerowy wprost na fabrykę Norblina
ran
Źródło zdjęcia głównego: Artur Węgrzynowicz / tvnwarszawa.pl