Jak tłumaczą organizatorzy akcji, edukatorzy, którzy co weekend przemierzają nadwiślańskie plaże i bulwary rozdając worki na śmieci oraz kieszonkowe popielniczki, często słyszą wymówki, że przyczyną tak dużej ilość śmieci jest zbyt mała liczba koszy.
Koszy jest coraz więcej
I komentują, że to nie do końca prawda, ponieważ z roku na rok koszy na śmieci jest coraz więcej. W tym sezonie będzie ich ponad 300. Dodatkowo w ramach kampanii postanowiono przy plażach i bulwarach kosze do segregacji z odzysku.
– W niektórych odcinkach spacerując w okresie poza sezonem idziemy wzdłuż szpaleru koszy, które znów latem – szczególnie w okresie nocnym – są całkowicie niewystarczające. Dlatego niezbędne jest ustawianie dodatkowych koszy interwencyjnych - klaruje Marek Piwowarski, pełnomocnik ds. zagospodarowania nabrzeży Wisły, pomysłodawca upcyklingu „dzwonów”.
- Szukając możliwości ustawienia dużych pojemników do selektywnej zbiórki natknęliśmy się na wycofane i nieużytkowane dawne pojemniki, "dzwony". Idea przywrócenia ich do życia wydała nam się wyjątkowo atrakcyjna. Do pracy nad projektem zaprosiliśmy artystów, którzy nadali koszom formę adekwatną dla przestrzeni publicznej Wisły – dodaje.
Kosze pomalowała graficzka, Katarzyna Skrzyniarz.
Druga edycja kampani
"Dzielnica Wisła. Wyjdź na czysto" to druga edycja kampanii edukacyjnej promującej dbanie o czystość nad Wisłą. W tym roku szczególny nacisk położony jest na dbanie o nadwiślańską naturę. Kampania realizowana jest na zlecenie miasta.
Powstał też film, który ma przestrzegać przed zaśmiecaniem brzegów Wisły:
"Z kamerą wśród śmieci""
kz
Źródło zdjęcia głównego: Urząd Miasta