Tarcza Anna drążąca tunel drugiej linii metra dotarła do stacji Szwedzka. Tym samym dołączyła do Marii, która pojawiła się tu na początku września. Moment przebicia został uwieczniony na filmie.
Anna przebiła ścianę stacji w sobotę. Jak informuje miasto, teraz czeka ją drążenie tunelu do ostatniej stacji objętej kontraktem, czyli Wileńskiej. Łącznie wydrąży tunel o długości ponad 2 kilometrów. Przed Anną w drogę ruszy jednak Maria. - Tarcze nie pracują równolegle. Najpierw w połowie października ruszy Maria, potem po około miesiącu, ruszy Anna - mówi Mateusz Witczyński, rzecznik firmy Astaldi.
Według harmonogramu, drążenie tunelu ma potrwać około trzech miesięcy. Możliwe jednak, że prace potrwają krócej.
"Najtrudniejszy etap"
Zanim jednak pierwsza tarcza wyruszy w kierunku Dworca Wileńskiego, wykonawca planuje poinformować mieszkańców o planowanych pracach.
- Odcinek od stacji Szwedzka do stacji Wileńska to najtrudniejszy etap, gdyż część tunelu przechodzi pod budynkami ul. Strzeleckiej - informuje Witczyński. - W związku z tym przygotowujemy właśnie punkt informacyjny dla mieszkańców, gdzie dowiedzą się wszystkiego o prowadzonych pracach - dodaje.
Za ponad miliard złotych
Wykonawcą odcinka północno-wschodniego drugiej linii metra jest wybrana w przetargu firma Astaldi, a kwota kontraktu to ponad miliard złotych. Czas trwania budowy to 38 miesięcy.
W kierunku wschodnim (z Dworca Wileńskiego) powstanie ok. 3,12 km trasy. Planowane stacje to: Szwedzka (C16) pod Strzelecką po wschodniej stronie Stalowej; Targówek (C17) w okolicy skrzyżowania Pratulińskiej z Ossowskiego oraz Trocka (C18) w rejonie skrzyżowania ul. Pratulińskiej z Trocką.
Za ostatnią stacją znajdą się tory odstawcze i komora do zawracania.
su/b