Nowa linia tramwajowa połączy Wolę z Wilanowem - to wiadomo od dawna. Ale kto z niej skorzysta? Mapę, która pokazuje realny zasięg nowej inwestycji zaprezentował Zarząd Transportu Miejskiego.
Mapę zaprezentowano w ramach trwających konsultacji społecznych. Tym razem Maciej Florczak – pracownik Zarządu Transportu Miejskiego - wziął na warsztat powstającą linię tramwajową z Woli na Wilanów.
5, 10 i 15 minut
Mapa pokazuje, jak długo trzeba będzie iść do proponowanych przystanków na nowej trasie, z dokładnością do 5 minut. Autor uwzględnił istniejące chodniki, drogi i ścieżki.
- Czas obliczony został przy założeniu średniej prędkości na poziomie 4,2 km/h. Dodatkowo na mapie zaznaczono wszystkie budynki w zasięgu nowej trasy – informują z kolei Tramwaje Warszawskie.
Mapa ma charakter poglądowy. Dopiero po konsultacjach podjęte zostaną decyzje, ile przystanków znajdzie się na trasie. Na razie nie ma ich zbyt wiele, jednak już widać, że linia znacząco i dosyć równomiernie poprawi dostępność do transportu szynowego.
Linia z Woli na Wilanów to największa inwestycja tramwajowa w powojennej historii Warszawy. Łączna długość sześciu odcinków to blisko 20 kilometrów. Połączy ze sobą cztery dzielnice: Wolę, Ochotę, Mokotów i Wilanów. O sprawie wielokrotnie informowaliśmy na tvnwarszawa.pl.
Po zakończeniu inwestycji łatwiej ma być dotrzeć z osiedli na Dolnym Mokotowie oraz Wilanowa do centrum miasta.
Tunel pod Dworcem Zachodnim
Trasa z Woli na Ochotę przeprowadzona zostanie z kolei pod Dworcem Zachodnim, jako część wspólnego przedsięwzięcia z PKP PLK. Powstanie tam węzeł przesiadkowy. Budowa ma trwać w latach 2019-21 (jedynie torowiska na Ordona na Woli i na Branickiego w Wilanowie prawdopodobnie powstaną później).
- Większa część trasy (odcinki od Dworca Zachodniego do Grójeckiej oraz od stacji metra Pole Mokotowskie do Wilanowa, Stegien i Sielc) będzie realizowana z wykorzystaniem środków unijnych (perspektywa budżetowa 2014-20) – informują Tramwaje Warszawskie.
Z dotychczas wykonanymi analizami i wariantami można się zapoznać na stronie internetowej uruchomionej przez TW. Ulotki informacyjne trafiły do skrzynek pocztowych w zasięgu 400 m od planowej trasy. Informacje są wyświetlane także na monitorach w tramwajach i autobusach komunikacji miejskiej.
skw/r