TVN Warszawa | Komunikacja

Od 12 grudnia pociągi będą się zatrzymywać na nowym przystanku Warszawa Targówek

TVN Warszawa | Komunikacja

Autor:
katke/gp
Źródło:
tvnwarszawa.pl
Budowa przystanku Warszawa Targówek
Artur Węgrzynowicz/tvnwarszawa.plBudowa przystanku Warszawa Targówek

Mieszkańcy Targówka i Pragi zyskają dodatkowy dostęp do kolei. Nowy przystanek Warszawa Targówek zapewni podróże pociągami w stronę centrum Warszawy oraz Legionowa i Modlina - zapowiadają PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Jak poinformował Karol Jakubowski, rzecznik prasowy PKP PLK, w niedzielę, 12 grudnia wprowadzony zostanie nowy rozkład jazdy pociągów. Mieszkańcy skorzystają z nowego przystanku Warszawa Targówek. Tym samym zwiększy się dostęp do kolei w obszarze Warszawskiego Węzła Kolejowego. Łatwiejsza będzie komunikacja m.in. między pociągiem a metrem.

Dwa 200-metrowe perony

Jak wymienił rzecznik, podróżni będą korzystać z dwóch 200-metrowych peronów wyposażonych w oświetlenie, wiaty i ławki. "Na przystanku zamontowano system informacji pasażerskiej. Dostęp do pociągów zapewnią dwie windy przy nowym przejściu pod torami od strony ul. Stalowej oraz zadaszone pochylnie od al. Solidarności w kierunku przystanku autobusowego" - poinformował w komunikacie Jakubowski. I podkreślił, że na przystanku Warszawa Targówek zatrzyma się blisko 40 pociągów w relacjach Modlin – Warszawa Centralna – Modlin.

Budowa przystanku Warszawa Targówek została zrealizowana w ramach projektu "Poprawa przepustowości linii kolejowej E 20 na odcinku Warszawa – Mińsk Mazowiecki". Koszt prac związanych z przystankiem wynosi 27,3 mln złotych. Natomiast wartość całego projektu to kwota 172 mln złotych.

Jak zapowiadaliśmy wcześniej na tvnwarszawa.pl, nowy przystanek Warszawa Targówek (nazywany wcześniej roboczo Warszawa Stalowa) to element większego projektu polegającego na modernizacji linii pomiędzy Warszawą Gdańską a Mińskiem Mazowieckim. Umowę na zaprojektowanie i realizację inwestycji podpisano z firmą Torpol we wrześniu 2017 roku. Pierwotnie prace miały zakończyć się w październiku 2019 roku, ale terminu nie udało się utrzymać. W międzyczasie pojawił się tzw. master plan dla Warszawskiego Węzła Kolejowego. Zgodnie z nim linia kolejowa w tym miejscu ma mieć dwa dodatkowe tory, co wymusiło przeprojektowanie stacji na styku Pragi Północ i Targówka, a to w efekcie opóźniło budowę przystanku.

Autor:katke/gp

Źródło: tvnwarszawa.pl

Źródło zdjęcia głównego: Artur Węgrzynowicz/tvnwarszawa.pl

Pozostałe wiadomości