Nietypowa wyprzedaż u drogowców. Pozbywają się rowerów

Flexi Cargo Bike wystawiony na sprzedaż
Zarząd Dróg Miejskich wystawił na sprzedaż rowery
Źródło: ZDM Warszawa
Zarząd Dróg Miejskich wyprzedaje rowery ze swojej floty. Na nowych właścicieli czeka więc 12 sprawnych jednośladów, typowo miejskich, jak i towarowych, które pozwalają przewieźć całkiem spory ładunek.

Rowery służbowe Zarządu Dróg Miejskich były wykorzystywane w codziennych zadaniach urzędników, jak spotkania poza biurem czy inspekcja w terenie, gdzie - jak zauważyli drogowcy - rower jest wygodniejszym i sensowniejszym wyborem.

12 rowerów czeka na właścicieli

"W ZDM jeszcze do niedawna było kilkadziesiąt rowerów – w tym typu cargo, które udostępnialiśmy mieszkańcom w ramach darmowej wypożyczalni, elektryczne i miejskie. Rowery spełniły swoje zadanie i przyszedł czas na modernizację floty" - wyjaśnił ZDM w komunikacie. Drogowcy chcą sprzedać dotychczas użytkowane pojazdy.

Na nowych właścicieli czeka 12 rowerów, w tym pięć miejskich i siedem typu cargo. "Stan rowerów, które sprzedajemy, możemy ocenić jako dobry lub bardzo dobry. Każdy z nich jest sprawny techniczne i posłuży nowemu właścicielowi jeszcze wiele lat" - zapewnili drogowcy. Ceny wywoławcze rowerów zaczynają się od 350 złotych, a kończą na 3000 zł.

Oferty można składać do dnia 24 września (szczegóły na stronie Zarządu Dróg Miejskich). Ich otwarcie nastąpi 25 września. Rowery wystawione na sprzedaż można oglądać przy ulicy Noteckiej 4/6, po wcześniejszym umówieniu pod numerem telefonu 572 726 910.

To drugi taki przetarg, organizowany przez Zarząd Dróg Miejskich. Pierwszy został ogłoszony pod koniec maja, wówczas drogowcy sprzedali 16 z 24 wystawionych rowerów, m.in. wszystkie elektryki i kilka towarowych.

Rower towarowy

Rower towarowy (z angielskiego cargo) to pojazd, którego konstrukcja pozwala na wygodny i bezpieczny transport osób lub większych przedmiotów. Są one znane i popularne na Zachodzie od dekad, w Polsce upowszechniają się dopiero od niedawna. "Nie bez znaczenia jest też rozwój i poprawa jakości tras rowerowych. Cargo działa bowiem jak papierek lakmusowy i obnaża niedostatki dróg takie jak wysokie krawężniki, nierówna nawierzchnia, zbyt mała szerokość lub ostre zakręty" - podkreślili drogowcy.

Rowery towarowe zostały wprowadzone do floty niektórych firm kurierskich, znajdują zastosowanie również w mniejszych firmach oraz u osób prywatnych.

"Cargosy" mają wrócić

Powstał też pilotażowy program uruchomiony przez Pełnomocnika ds. komunikacji rowerowej. Był on formą promocji rowerów typu cargo wśród mieszkanek i mieszkańców Warszawy. "Każdy mógł w prosty sposób sprawdzić, jak w praktyce wygląda korzystanie z roweru towarowego. Kilkanaście rowerów było dostępnych do wypożyczenia całkowicie bezpłatnie nawet na trzy doby. W zeszłym roku rowery można było wypożyczyć w ośmiu punktach, które zdecydowały się na współpracę z ZDM w tym zakresie" - poinformował Zarząd Dróg Miejskich.

Drogowcy zapowiedzieli, że w przyszłych sezonach chcą wrócić z nowym sprzętem i odświeżoną formułą.

Czytaj także: