Nową trasę tramwajową zaprojektuje firma Voessing Polska sp. z o.o. Wartość umowy wynosi nieco ponad 25 milionów złotych brutto.
- Firma wybrana w przetargu przygotuje kompletną dokumentację projektową, zarówno budowlaną, jak i wykonawczą, a także przeprowadzi wszystkie uzgodnienia z gestorami sieci i jednostkami merytorycznymi miasta. Musi też przygotować wszelkie materiały niezbędne do uzyskania pozwolenia na rozpoczęcie prac. Przyszły wykonawca tramwaju na Zieloną Białołękę otrzyma komplet materiałów umożliwiających prowadzenie budowy - poinformował rzecznik Tramwajów Warszawskich Witold Urbanowicz.
Więcej o budowie tramwaju na Białołękę TUTAJ >>>
Z Targówka na Białołękę
Trasa będzie miała prawie 6,5 kilometra długości. Rozpocznie się na Targówku przy skrzyżowaniu ulic Matki Teresy z Kalkuty i Rembielińskiej, gdzie będzie się łączyć z istniejącą siecią tramwajową. Dalej torowisko będzie prowadzić w ciągu ulic: św. Wincentego i Głębockiej. Następnie kilometrową estakadą przejdzie nad trasą S8 i rondem Małej Brzozy. Ostatni odcinek będzie biegł w rezerwie terenowej aż do Szkoły Podstawowej nr 112 przy ulicy Zaułek, gdzie znajdzie się pętla autobusowo-tramwajowa.
Taki przebieg pozwoli na sprawne połączenie Zielonej Białołęki ze stacją metra Kondratowicza oraz istniejącą siecią tramwajową.
Projektant będzie miał około 42 miesiące na realizację zamówienia, co oznacza, że dokumentacja powinna być gotowa w I kwartale 2028 roku.
Realizacja robót budowlanych, po odebraniu dokumentacji projektowej i pozyskaniu niezbędnych decyzji administracyjnych, zaplanowana jest na lata 2028-2030.
Autorka/Autor: mg
Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: Tramwaje Warszawskie