Zlikwidowali zieloną strzałkę. Pojawiły się ogromne korki

Sygnalizacja na Ochocie
Źródło: Mateusz Szmelter/ tvnwarszawa.pl

Niewielka zmiana w organizacji ruchu wywołała duże korki. W środę opisywaliśmy przykład z Wilanowa, a dzień później - na Kontakt24 - dostaliśmy informację o podobnej sytuacji na Ochocie.

"Chciałbym zwrócić uwagę na "nowe zjawisko", które występuje po zmianie regulacji świateł na rondzie przy Pomniku Lotnika. Po regulacji świateł i wyłączeniu strzałki prawoskrętu ze Żwirki i Wigury w kierunku Wawelskiej, tworzą się tam korki sięgające już ulicy Banacha. Kiedyś tak nie było. Prawoskrętna strzałka dawała możliwość wyjazdu, co rozładowywało ruch" - napisał na Kontakt24 Maciej. "Duża część kierowców ucieka z tego korka, skręcając [na wcześniejszym skrzyżowaniu - red.] w kierunku Batorego" - zaobserwował kierowca.

Rozdzielono sygnalizację

Na miejscu był nasz reporter, który potwierdził, że na tym skrzyżowaniu zmieniła się sygnalizacja.

- Dla jadących prosto i dla skręcających w prawo są oddzielne sygnalizatory. Faktycznie, zniknęła strzałka informująca o warunkowej możliwości skrętu w Wawelską - relacjonował Mateusz Szmelter.

Reporter tvnwarszawa.pl przez kilkanaście minut obserwował nową organizację ruchu w tym miejscu. Jak zauważył, zielone światło dla skręcających w prawo świeci się kilka sekund dłużej niż dla kierowców jadących prosto. To jednak nie rekompensuje zlikwidowania zielonej strzałki.

- Teraz tworzą się tu większe korki. Jest dużo samochodów, które ustawiają się do skrętu w kierunku Trasy Łazienkowskiej i blokują przejazd także tym, którzy chcą jechać prosto - zauważył Szmelter.

Zmieniły się przepisy

Jak tłumaczy Zarząd Dróg Miejskich, nową organizację ruchu wprowadzono w związku ze zmianą przepisów prawa o ruchu drogowym.

- Ta nowelizacja polegała na tym, że w momencie, kiedy mamy przejazd rowerowy i mamy pas do skrętu w prawo (tak jak jest w tym miejscu), nie może być punktu kolizyjnego na zasadzie skrętu w prawo i infrastruktury rowerowej. W związku z tym nie ma możliwości, aby utrzymać zieloną strzałkę - tłumaczy Karolina Gałecka z Zarządu Dróg Miejskich.

I dodaje, że przepisy wprowadzono w 2016 roku. - ZDM sukcesywnie się do nich stosuje, przebudowując kolejne skrzyżowania - podsumowuje Gałecka.

Korek w Wilanowie

W środę opisywaliśmy problemy z nową organizacją ruchu na skrzyżowaniu Przyczółkowej i Europejskiej.

Z powodu prac przy Południowej Obwodnicy Warszawy wydłużono cykl czerwonego światła. Po wprowadzeniu zmian świeci się ono dwa razy dłużej niż zielone. Jak relacjonował nasz reporter, z tego powodu korek sięgał po horyzont.

md/b

Czytaj także: