Kładka łączy dwie części Saskiej Kępy. Prowadzi też do przystanków autobusowych usytuowanych po obu stronach alei Stanów Zjednoczonych. Wiele osób starszych, z niepełnosprawnościami czy rodziców z wózkami ma w tym miejscu problem z przejściem na drugą stronę jezdni.
Dwie nowe windy
Zmienić ma to przede wszystkim budowa dwóch nowych wind. Warunki przetargowe precyzują wymagania wobec nowych urządzeń - muszą spełniać wysokie standardy jakości, posiadać wentylację i ogrzewanie, sygnalizację głosową, monitoring i zasilanie awaryjne. Zarząd Dróg Miejskich oczekuje też, że będą "wandaloodporne". Nowa winda powinna być w stanie przewieźć każdorazowo do 10 osób.
Zanim zwycięzca przetargu zainstaluje windy, będzie musiał przebudować schody prowadzące na kładkę. "Zmieni się ich układ, zyskają też nowe oświetlenie" - zapowiada ZDM. Przy okazji remontu kładki, metamorfozę przejdzie też jej otoczenie po północnej stronie. Zamiast wspólnego ciągu pieszo-rowerowego, powstanie droga rowerowa oddzielona od chodnika pasem zieleni.
10 nieprzystosowanych węzłów
Przetarg jest częścią akcji "Projektuj i buduj", obejmuje wykonanie dokumentacji projektowej i przeprowadzenie prac. Oferty można składać do 12 marca.
Jak informuje ZDM, budowa nowych wind na Międzynarodowej wpisuje się w szerszy projekt poprawy dostępności przystanków autobusowych na Trasie Łazienkowskiej. Problem ten zgłaszali wielokrotnie warszawscy radni.
Wzdłuż Trasy Łazienkowskiej znajduje się 11 węzłów przesiadkowych, na których są przystanki komunikacji miejskiej. "Większość z nich - z wyjątkiem węzła Saska (obecnie 4 windy) - nie jest przystosowana dla osób z niepełnosprawnościami" - podsumowują drogowcy.
Na tvnwarszawa.pl informujemy też o innych inwestycjach i remontach:
Modernizacje i remonty w Warszawie
Modernizacje i remonty w Warszawie
kk/mś
Źródło zdjęcia głównego: ZDM