- Charakterystyczne elektroniczne piski są już przeszłością - zaznaczył Maciej Dutkiewicz, rzecznik prasowy Tramwajów Warszawskich. Jak przekazał, przeprogramowane zostały właśnie sterowniki aparatury energoelektrycznej, czyli tzw. falowniki. Czemu właściwie służą? - Falownik w tramwaju to urządzenie energoelektroniczne, które zasilane jest napięciem trakcyjnym i steruje ono trójfazowymi silnikami pojazdu na prąd zmienny według zaprogramowanego algorytmu - tłumaczy Dutkiewicz.
Teraz charakterystyczny świst przy ruszaniu i hamowaniu tramwaju będzie mniej słyszalny. - Wgrywanie nowego oprogramowania zakończyło się, a towarzyszyło całej serii umów na aktualizację oprogramowania w tramwajach - wskazał Dutkiewicz.
Stało się to się właśnie teraz, bo - jak zaznacza rzecznik - rozpoczął się okres gwarancyjny umowy, w którym jest czas na wprowadzenie poprawek. - Chodziło też o zmianę oprogramowania sterującego przetwornicami, a także sterowania rampami dla osób z niepełnosprawnościami. Zaktualizowaliśmy też pewne funkcje wykorzystywane bezpośrednio przez motorniczych i motornicze - dodaje Dutkiewicz.
Na tvnwarszawa.pl pisaliśmy też o tym, jak wgrać e-hologram i odwiesić bilet na karcie miejskiej:
katke/r
Źródło: tvnwarszawa.pl
Źródło zdjęcia głównego: UM Warszawa