Stołeczni drogowcy ogłosili przetargi na dokumentację projektową rozbudowy Lazurowej i na budowę Ciszewskiego Bis. Na przedłużenie tej drugiej ulicy szczególnie czekają kierowcy, którym ułatwi to omijanie jednej z najbardziej zakorkowanych ulic Warszawy - Doliny Służewieckiej.
Przetarg na budowę ulicy Ciszewskiego na odcinku od ulicy Kiedacza do alei Rzeczypospolitej został ogłoszony w piątek przez Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych. Zainteresowani mogą składać oferty do 20 stycznia 2021 roku. Na wybudowanie drogi wykonawca będzie miał 22 miesiące.
Projekt zakłada budowę jednej jezdni o szerokości siedmiu metrów, z dwoma pasami ruchu, jednostronnej ścieżki rowerowej, chodników, odwodnienia oraz oświetlenia. Przebudowana będzie także część istniejących instalacji podziemnych. W ciągu przedłużenia Ciszewskiego powstaną trzy ronda na skrzyżowaniach z Kiedacza, Rzodkiewki i Zdrową. W sąsiedztwie skrzyżowań planowane są również zatoki autobusowe.
Inwestycja ma być kolejną alternatywą dla kierowców poruszających się pomiędzy Wilanowem i Ursynowem, którzy codziennie tracą czas w korkach w Dolinie Służewieckiej.
Wydłużenie Ciszewskiego to inwestycja, która w planach miejskich drogowców pojawiła się jeszcze w latach 80. Ale ciągle stało coś na przeszkodzie. Wreszcie, w 2017 roku powstał projekt budowlany, a rok później Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych uzyskał decyzję środowiskową. Decyzja była zaskarżona przez sąsiadów planowanej drogi, którzy obawiali się hałasu. Później był jeszcze błąd Samorządowego Kolegium Odwoławczego w sprawie odrzuconych skarg. Przez swój błąd SKO musiało zwrócić się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego o uchylenie własnych decyzji. W końcu w lipcu 2020 roku drogowcy otrzymali zgodę na budowę ulicy.
Rozbudowa Lazurowej
Oprócz drogi na Ursynowie, rozbudowę czeka ulica Lazurowa na Bemowie. W piątek ZMiD ogłosił również przetarg na dokumentację projektową dla rozbudowy Lazurowej na odcinku od Górczewskiej do alei Obrońców Grodna. Drogowcy czekają na oferty wykonawców do 4 stycznia 2021 roku. Wybrana w przetargu firma będzie miała 13 miesięcy na realizację zadania.
Jak przekazał ZMiD, zgodnie z wstępnymi założeniami Lazurowa ma być drogą dwujezdniową z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku. "Zaprojektowane zostaną obustronne chodniki i ścieżki rowerowe. Na skrzyżowaniu z ulicą Narwik powstanie naziemne przejście dla pieszych z sygnalizacją świetlną. W projekcie ma być zachowana rezerwa terenowa pod planowaną budowę wiaduktu w ciągu Lazurowej" - czytamy opis inwestycji w komunikacie.
Konferencja po przebudowie alei Jana Pawła II
Źródło: tvnwarszawa.pl
Źródło zdjęcia głównego: ZMID