Przebudowane rondo Dmowskiego jest już gotowe. Schody w przejściach podziemnych przestały być przeszkodą dla pieszych i rowerzystów, ale ci drudzy wciąż muszą uważać na pewną niedogodność. Fragment nowej drogi rowerowej pozostaje wygrodzony, a ominięcie go wymaga lawirowania między przechodniami.
Rowerzyści mogą od piątku korzystać z nowych przejazdów i dróg rowerowych, które powstały w ramach budowy przejść naziemnych przy rondzie Dmowskiego. Choć prace przy ich budowie dobiegły już końca, to w rejonie skrzyżowania wciąż jest jeden punkt, w którym pojawia się przeszkoda. Niewielki fragment drogi rowerowej pomiędzy zebrą w Alejach Jerozolimskich na wysokości Poznańskiej a przejściem przez Marszałkowską na wysokości ulicy Widok pozostaje wygrodzony i rozkopany. Znajduje się tuż przed łukiem na wysokości "patelni".
Jak opisuje nasz reporter Tomasz Zieliński, we wtorek rano na wygrodzonym fragmencie toczyły się wciąż prace. Rowerzyści muszą go omijać, zjeżdżając na chodnik. Teoretycznie jest on w tym miejscu dość szeroki, ale może to powodować problemy. Po pierwsze, wystaje na niego ponadmetrowa część wygrodzenia. Po drugie, ten odcinek bywa w godzinach szczytu zatłoczony, przez co konieczna jest duża ostrożność i lawirowanie między pieszymi.
Utrudnienia mogą potrwać do końca maja
O powód utrudnień zapytaliśmy Zarząd Dróg Miejskich. - Znajduje się tam komora firmy telekomunikacyjnej do przebudowy - wyjaśnił rzecznik stołecznych drogowców Jakub Dybalski. Wykonawca tego fragmentu drogi rowerowej pozostawił ją w tym miejscu niespiętą, ponieważ dokładnie pod jej docelowym przebiegiem znajduje się infrastruktura telekomunikacyjna.
- Prace nie są związane z samą przebudową ronda Dmowskiego. Do końca maja powinny zostać zakończone - zapowiedział Dybalski.
Nowe przejścia na rondzie Dmowskiego
Nowe przejścia naziemne na rondzie Dmowskiego zostały wyznaczone po każdej z czterech stron skrzyżowania, ale od samego ronda są oddalone o jakieś 150-200 metrów: - przez Marszałkowską po północnej stronie, przy ul. Widok. Jest tu także przejazd rowerowy i odcinek drogi rowerowej do ul. Widok (z kontraruchem rowerowym), a z drugiej strony rowerowe połączenie do ul. Poznańskiej; - przez Aleje Jerozolimskie po zachodniej stronie, na wysokości ul. Poznańskiej. Tu także powstał przejazd rowerowy prowadzący w ul. Poznańską (z kontraruchem rowerowym); - przez Marszałkowską po południowej stronie, na wysokości ul. Nowogrodzkiej, z kolejnym przejazdem rowerowym wzdłuż ul. Nowogrodzkiej (z kontraruchem rowerowym); - przez Aleje Jerozolimskie po wschodniej stronie, na wysokości ul. Parkingowej.
Ratusz tłumaczył, że wyznaczenie przejść bezpośrednio przy wlotach skrzyżowania byłoby możliwe wyłącznie w przypadku likwidacji ronda oraz przebudowy wyjść z podziemi i wind. Takie zmiany są jednak w planach. Ich realizacja ma być zgrana z zapowiadanymi przez PKP pracami na linii średnicowej.
Źródło: tvnwarszawa.pl
Źródło zdjęcia głównego: Tomasz Zieliński / tvnwarszawa.pl