Do przetargu na opracowanie studium technicznego dla III linii na Pradze Południe zgłosiło się pięciu wykonawców. Komisja przetargowa uznała, że najkorzystniejszą ofertę złożyło Konsorcjum: Egis Poland Sp. z o.o. – Lider, "Transeko" Brzeziński, Dybicz, Szagala Sp.j., Egis Rail SA. Za swoją pracę zażądało 1 906 500 złotych brutto.
"O wyborze zwycięzcy w 58 proc. zdecydowała cena, a także: doświadczenie koordynatora (18 proc.), doświadczenie analityka ruchu (12 proc.), doświadczenie planisty/urbanisty (6 proc.) i doświadczenie projektanta w branży konstrukcyjno-budowlanej (6 proc.)" - podaje Anna Bartoń, rzeczniczka Metra.
Trzy warianty M3
W ciągu najbliższego roku zadaniem wykonawcy będzie szczegółowa analiza trzech wariantów przebiegu pierwszego etapu budowy III linii:
wariant I - przebieg na odcinku: stacja C14 "Stadion Narodowy" – stacja E6 "Gocław", wraz ze Stacją Techniczno-Postojową Kozia Górka – zgodnie z wytycznymi zawartymi w Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Warszawy,
wariant II - przebieg na odcinku: stacja C14 "Stadion Narodowy" – stacja E5 "Gocław", wraz ze Stacją Techniczno-Postojową Kozia Górka – zgodnie z koncepcją prezentowaną przez prezydenta Rafała Trzaskowskiego,
wariant III - przebieg na odcinku: stacja C14 "Stadion Narodowy" – stacja Gocław, wraz ze Stacją Techniczno-Postojową Kozia Górka – zgodnie z koncepcją zaproponowaną przez autorów opracowania.
Po trzech miesiącach wykonawca ma zaprezentować wstępny raport, w którym zawarte zostaną: wstępna analiza dotycząca trasy linii M3 i lokalizacji stacji, informacje o otoczeniu trasy, uwarunkowania transportowe oraz techniczne, możliwości realizacyjne, a także powiązania stacji z innymi środkami komunikacji.
Rok na opracowanie dokumentacji
"W ciągu 12 miesięcy powstanie pełne opracowanie, które zawierać będzie szczegółową analizę porównawczą z uwzględnieniem: kryteriów funkcjonalno-przewozowych w tym wielkości przewozów, integracji różnych podsystemów transportowych, przestrzennych (kolizje z zagospodarowaniem), środowiskowych (oddziaływanie na środowisko i warunki zamieszkania), a także ekonomicznych" - podaje przedstawicielka Metra Warszawskiego.
Potem przyjdzie czas na kolejne prace: badania geologiczne, opracowane studium wykonalności, wykonanie projektów koncepcyjnych i budowlanych
Zobacz też konferencję prasową, dotyczącą testowych kursów na wolskim krańcu M2:
Budowa metra na Woli zbliża się do końca
Autorka/Autor: ab/ran
Źródło: tvnwarszawa.pl
Źródło zdjęcia głównego: Metro Warszawskie , urząd miasta