1,9 miliona złotych za analizę trasy trzeciej linii metra

Prace nad budowę III linii metra
Prace nad budowę III linii metra
Źródło: Metro Warszawskie , urząd miasta
Metro Warszawskie podpisało umowę na wykonanie studium technicznego dla trzeciej linii metra na Pradze Południe. Wykonawca będzie musiał dokładnie przeanalizować przebieg trasy pomiędzy Stadionem Narodowym a Gocławiem.

Do przetargu na opracowanie studium technicznego dla III linii na Pradze Południe zgłosiło się pięciu wykonawców. Komisja przetargowa uznała, że najkorzystniejszą ofertę złożyło Konsorcjum: Egis Poland Sp. z o.o. – Lider, "Transeko" Brzeziński, Dybicz, Szagala Sp.j., Egis Rail SA. Za swoją pracę zażądało 1 906 500 złotych brutto.

"O wyborze zwycięzcy w 58 proc. zdecydowała cena, a także: doświadczenie koordynatora (18 proc.), doświadczenie analityka ruchu (12 proc.), doświadczenie planisty/urbanisty (6 proc.) i doświadczenie projektanta w branży konstrukcyjno-budowlanej (6 proc.)" - podaje Anna Bartoń, rzeczniczka Metra.

Trzy warianty M3

W ciągu najbliższego roku zadaniem wykonawcy będzie szczegółowa analiza trzech wariantów przebiegu pierwszego etapu budowy III linii:

wariant I - przebieg na odcinku: stacja C14 "Stadion Narodowy" – stacja E6 "Gocław", wraz ze Stacją Techniczno-Postojową Kozia Górka – zgodnie z wytycznymi zawartymi w Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Warszawy,

wariant II - przebieg na odcinku: stacja C14 "Stadion Narodowy" – stacja E5 "Gocław", wraz ze Stacją Techniczno-Postojową Kozia Górka – zgodnie z koncepcją prezentowaną przez prezydenta Rafała Trzaskowskiego,

wariant III - przebieg na odcinku: stacja C14 "Stadion Narodowy" – stacja Gocław, wraz ze Stacją Techniczno-Postojową Kozia Górka – zgodnie z koncepcją zaproponowaną przez autorów opracowania.

Po trzech miesiącach wykonawca ma zaprezentować wstępny raport, w którym zawarte zostaną: wstępna analiza dotycząca trasy linii M3 i lokalizacji stacji, informacje o otoczeniu trasy, uwarunkowania transportowe oraz techniczne, możliwości realizacyjne, a także powiązania stacji z innymi środkami komunikacji.

Dwa warianty przebiegu M3
Dwa warianty przebiegu M3
Źródło: Metro Warszawskie

Rok na opracowanie dokumentacji

"W ciągu 12 miesięcy powstanie pełne opracowanie, które zawierać będzie szczegółową analizę porównawczą z uwzględnieniem: kryteriów funkcjonalno-przewozowych w tym wielkości przewozów, integracji różnych podsystemów transportowych, przestrzennych (kolizje z zagospodarowaniem), środowiskowych (oddziaływanie na środowisko i warunki zamieszkania), a także ekonomicznych" - podaje przedstawicielka Metra Warszawskiego.

Potem przyjdzie czas na kolejne prace: badania geologiczne, opracowane studium wykonalności, wykonanie projektów koncepcyjnych i budowlanych

Zobacz też konferencję prasową, dotyczącą testowych kursów na wolskim krańcu M2:

Budowa metra na Woli zbliża się do końca

metro nowe
Źródło: TVN24
Prezydent o postępach prac na budowie metra na Woli
Prezydent o postępach prac na budowie metra na Woli
Teraz oglądasz
"Mamy nadzieję, że budowa skończy się w listopadzie"
"Mamy nadzieję, że budowa skończy się w listopadzie"
Teraz oglądasz
Trzaskowski: komunikacja miejska jest priorytetem
Trzaskowski: komunikacja miejska jest priorytetem
Teraz oglądasz
Czytaj także: