Kładka nad kanałem Portu Praskiego już otwarta

Otwarto kładkę nad kanałem Portu Praskiego
Otwarto kładkę nad kanałem Portu Praskiego
Źródło: Urząd m.st. Warszawy
Piesi i rowerzyści mogą już korzystać z nowej kładki nad kanałem Portu Praskiego, przygotowanej w ramach przebudowy Wybrzeża Szczecińskiego i Wybrzeża Helskiego. Nadzór budowlany wydał właśnie pozwolenie na użytkowanie inwestycji.

Wybrzeża Helskie i Szczecińskie przeszły metamorfozę przy okazji budowy nowego wału przeciwpowodziowego. Stołeczny ratusz poinformował we wtorek, że nadzór budowlany wydał już pozwolenie na użytkowanie przebudowanego odcinka jezdni.

W ramach inwestycji powstała również kładka pieszo-rowerowa, wybudowana obok istniejącego mostu drogowego nad kanałem Portu Praskiego. Wcześniej w tym rejonie piesi nie mieli możliwości korzystania z przejścia po wschodniej stronie Wybrzeża Szczecińskiego. Na wysokości komisariatu policji rzecznej chodnik kończył się ślepo.  

Ratusz podaje, że przy okazji budowy kładki powstał krótki fragment trasy rowerowej, która w przyszłości może zostać przedłużona. "Teraz kładka zostanie wykorzystana jako obejście i objazd przy zbliżającym się remoncie chodników i dróg rowerowych po przeciwnej stronie ulicy. To prace w ramach budżetu obywatelskiego" - informują urzędnicy.

OGLĄDAJ TVN24 W INTERNECIE W TVN24 GO

Otwarto kładkę nad kanałem Portu Praskiego
Otwarto kładkę nad kanałem Portu Praskiego
Źródło: Urząd m.st. Warszawy

Przebudowa Wybrzeża Helskiego i Szczecińskiego

Nowe zabezpieczenie przeciwpowodziowe powstało wzdłuż Wybrzeża Helskiego oraz Szczecińskiego. Ma ono postać muru oporowego, który połączono z bramą przeciwpowodziową u wejścia do Portu Praskiego i z Wałem Golędzinowskim po północnej stronie mostu Gdańskiego. Ratusz wyjaśnia, że dzięki temu zabezpieczenie przeciwpowodziowe Pragi-Północ zyskało ciągłość.

W ramach inwestycji obie ulice zostały przebudowane na odcinku około dwóch kilometrów - od ulicy Okrzei do mostu Gdańskiego. Powstała nowa jezdnia, która ma po dwa pasy ruchu w kierunku mostu Gdańskiego. Wykonawca przygotował też obustronne chodniki i ścieżki rowerowe powiązane z terenami rekreacyjnymi nad Wisłą.

Wzdłuż jezdni posadzonych zostało około 40 tysięcy krzewów i bylin (irga szwedzka, trzmielina Fortune’a, trzcinnik ostrokwiatowy, lilak Meyera, barwinek pospolity i rozchodnik okazały) oraz 120 drzew (dęby szypułkowe, lipy srebrzyste oraz graby pospolite).

Budowa muru oporowego oraz przebudowa ulic kosztowały 76 milionów złotych.

20200508_115425
Przebudowa Wybrzeża Helskiego (wideo z maja 2020 roku)
Źródło: Lech Marcinczak / tvnwarszawa.pl
Czytaj także: