Piesi i rowerzyści mogą już korzystać z nowej kładki nad kanałem Portu Praskiego, przygotowanej w ramach przebudowy Wybrzeża Szczecińskiego i Wybrzeża Helskiego. Nadzór budowlany wydał właśnie pozwolenie na użytkowanie inwestycji.
Wybrzeża Helskie i Szczecińskie przeszły metamorfozę przy okazji budowy nowego wału przeciwpowodziowego. Stołeczny ratusz poinformował we wtorek, że nadzór budowlany wydał już pozwolenie na użytkowanie przebudowanego odcinka jezdni.
W ramach inwestycji powstała również kładka pieszo-rowerowa, wybudowana obok istniejącego mostu drogowego nad kanałem Portu Praskiego. Wcześniej w tym rejonie piesi nie mieli możliwości korzystania z przejścia po wschodniej stronie Wybrzeża Szczecińskiego. Na wysokości komisariatu policji rzecznej chodnik kończył się ślepo.
Ratusz podaje, że przy okazji budowy kładki powstał krótki fragment trasy rowerowej, która w przyszłości może zostać przedłużona. "Teraz kładka zostanie wykorzystana jako obejście i objazd przy zbliżającym się remoncie chodników i dróg rowerowych po przeciwnej stronie ulicy. To prace w ramach budżetu obywatelskiego" - informują urzędnicy.
Przebudowa Wybrzeża Helskiego i Szczecińskiego
Nowe zabezpieczenie przeciwpowodziowe powstało wzdłuż Wybrzeża Helskiego oraz Szczecińskiego. Ma ono postać muru oporowego, który połączono z bramą przeciwpowodziową u wejścia do Portu Praskiego i z Wałem Golędzinowskim po północnej stronie mostu Gdańskiego. Ratusz wyjaśnia, że dzięki temu zabezpieczenie przeciwpowodziowe Pragi-Północ zyskało ciągłość.
W ramach inwestycji obie ulice zostały przebudowane na odcinku około dwóch kilometrów - od ulicy Okrzei do mostu Gdańskiego. Powstała nowa jezdnia, która ma po dwa pasy ruchu w kierunku mostu Gdańskiego. Wykonawca przygotował też obustronne chodniki i ścieżki rowerowe powiązane z terenami rekreacyjnymi nad Wisłą.
Wzdłuż jezdni posadzonych zostało około 40 tysięcy krzewów i bylin (irga szwedzka, trzmielina Fortune’a, trzcinnik ostrokwiatowy, lilak Meyera, barwinek pospolity i rozchodnik okazały) oraz 120 drzew (dęby szypułkowe, lipy srebrzyste oraz graby pospolite).
Budowa muru oporowego oraz przebudowa ulic kosztowały 76 milionów złotych.
Źródło: tvnwarszawa.pl
Źródło zdjęcia głównego: Urząd m.st. Warszawy