W piątek po południu ruszyła kilkudniowa operacja przenoszenia "Anny", tarczy drążącej metro.
"Rozpoczęliśmy dzisiaj operację transportu TBM Anna z A13 do V11" - poinformowała w piątek spółka AGP Metro Polska, budująca II linię.
Co to oznacza w praktyce?
- Operacja jest bardzo skomplikowana i trudna. Trzeba podnieść maszynę ważącą 400 ton - wyjaśnia Krzysztof Malawko, rzecznik prasowy warszawskiego metra.
"Anna" wydrążyła już tunel komory rozjazdowej. Tarcza może teraz wrócić do drążenia właściwego tunelu na stację Powiśle. Obecnie jest w szybie demontażowym w rejonie dawnych Kupieckich Domów Towarowych.
Kilkudniowa operacja
- Najpierw wydobędziemy tarczę z szybu demontażowego, następnie przewieziemy ją bardzo ostrożnie i powoli na ulicę Świętokrzyską. Na końcu zostanie zamontowana w szybie, z którego wystartuje drążenie w kierunku stacji Powiśle - tłumaczy Malawko.
Według informacji Mateusza Witczyńskiego, rzecznika prasowego AGP Metro Polska, całą operacja powinna zakończyć się w poniedziałek wieczorem.
Zobacz, jak wygląda budowa stacji metra Rondo ONZ:
Budowa stacji Rondo ONZ
bf/mz
Źródło zdjęcia głównego: facebook.com/budowametra