Jak poinformował Zarząd Dróg Miejskich w mediach społecznościowych, zamknięcie dotyczy również tymczasowego przejścia na górnym poziomie, wytyczonego wzdłuż Wisłostrady. Przejście tą częścią Bulwarów Wiślanych nie będzie możliwe do piątku, 19 maja. "W tym czasie na budowie mostu na Pragę pracować będzie potężny dźwig, a właściwie żuraw gąsienicowy, Demag CC3800. Tego typu urządzenie można już od pewnego czasu obserwować w akcji na prawym brzegu. Na wysokości Portu Praskiego przenosi kolejne elementy konstrukcji mostu" - wyjaśnił w komunikacie ZDM.
Drogowcy wskazali, że przy pomocy maszyn tego typu montuje się np. śmigła turbiny wiatrowej. "Specjalistyczny sprzęt wykorzystywany jest nie bez przyczyny – pojedynczy stalowy element konstrukcyjny mostu ma aż 23 metry długości i waży nawet 36 ton" - przekazał ZDM. W komunikacie podkreślono, że "dopuszczenie ruchu pieszych lub rowerzystów w bezpośrednim rejonie pracy takiego urządzenia nie było niestety możliwe". Stąd wytyczenie obejścia, analogicznego do tego, które obowiązywało przy poprzednich zamknięciach tego odcinka.
Piesi na Wisłostradzie
Jak opisywaliśmy na tvnwarszawa.pl, Bulwary Wiślane na tym odcinku po raz pierwszy zamknięto na początku marca. Wielu spacerowiczów i rowerzystów nie korzystało z obejścia utrudnień proponowaną przez drogowców trasą. Oprócz kierowców na ruchliwej Wisłostradzie można było zobaczyć wszystkich innych użytkowników ruchu: pieszych, rowerzystów, osoby na hulajnogach elektrycznych, a nawet na wózkach inwalidzkich. Często auta i niechronionych użytkowników ruchu dzieliły dosłownie centymetry.
Te niebezpieczne sytuacje skłoniły drogowców do tymczasowego przesunięcia płotu odgradzającego budowę, tak aby piesi i rowerzyści mogli poruszać się dołem. Później ruch został przeniesiony na wyznaczoną trasę bliżej Wisłostrady.
Kładka pieszo-rowerowa przez Wisłę
W kwietniu stołeczny ratusz podsumował postępy w budowie kładki przez Wisłę. Prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski przekazał, że jeśli tempo robót zostanie utrzymane, przeprawa będzie gotowa wiosną przyszłego roku.
Nowy most będzie liczył pół kilometra długości i połączy Bulwary Wiślane na wysokości ulicy Karowej z ulicą Okrzei na Pradze Północ. Jego szerokość będzie zmienna - w najwęższym punkcie będzie liczył 6,9 metra, nad nurtem rzeki rozszerzy się do 16,3 metra. Konstrukcja osiągnie 452 metry długości. Tym samym będzie o 127 metrów dłuższa od londyńskiego Millennium Bridge. Piesi spacerem pokonają przeprawę w ciągu sześciu minut, rowerzyści przejadą ją w dwie minuty.
Na kładce zamontowane zostaną miejsca do odpoczynku dla pieszych. Oświetlenie obiektu zapewnią źródła światła umieszczone w balustradach. Most zostanie objęty monitoringiem.
Autorka/Autor: dg
Źródło: tvnwarszawa.pl
Źródło zdjęcia głównego: ZDM